Hop til indhold
  • 0

Fremløb Temp Regulering På Blandesløjfe


Anders i Vesterby
 Share

Spørgsmål

Hej Med jer i IHC Forum

 

Jeg har søgt og søgt i forum men uden hæld..

håber der nogle som kan hjælpe. jeg mangler en funktionsblok. som kan bruges til at regulere fremløbs temp på blandesløjfe..

jeg kan læse, at der er nogle som der har lavet den, og de skriver om den, det lyder rigtig godt det som jeg kan finde og læse om fuktionen, det er som det skal være tror jeg, men kan ikke finde den,

som om nogle skriver søg så finder du den i forum..

jeg har nemlig temp føler og Danfoss motorventil mangler kun funktionsblokken...

håber nogle kan hjælpe..

 

Mvh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Anders og velkommen til IHC-User

 

Jeg kan ikke mindes at jeg er stødt på en funktionsblok der kan det, men det lyder ikke til at være svært at lave den, men inden jeg lige laver en blok, vil jeg gerne vide mere om hvad den skal kunne.. er det bare en temperatur føler som måler, at temperaturen i blandesløjfen falder til under en værdi, og så får ventilen strøm, indtil temperaturen har opnået værdi igen, og så slukkes strømmen til ventilen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er denne tråd med et par blokke http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2466-varmeregulering-af-fjernvarme-unit/page-2?hl=komfortstyring den nyeste blok er på side to...

 

Skal selv til at i gang med samme projekt men tror dog jeg laver en ny blok da der ikke er alle funktioner jeg ønsker mig... :-)

 

 

Mvh Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er denne tråd med et par blokke http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2466-varmeregulering-af-fjernvarme-unit/page-2?hl=komfortstyring den nyeste blok er på side to...

 

Skal selv til at i gang med samme projekt men tror dog jeg laver en ny blok da der ikke er alle funktioner jeg ønsker mig... :-)

 

 

Mvh Danni.

Hvis det er denne tråd der er tale om, så har jeg hørt fra Allan Henriksen at funktionsblokken ikke kan bruges efter LK har ændret så man ikke kan dividere mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

syntes bare der var snak om man ikke kunne lave det i den nye men hvis man lavede blokken i den gamle visual virkede den os i den nye?? men er da ikke sikker på det... 

 

Ellers burde det være muligt at lave uden division hvis man bare beregner gange faktoren i Excel så man ved hvad man skal regulere efter...

 

Jeg har kun fundet tabeller med temperaturene f.eks. 0 grader ude 26 grader vand og -2 grader ude 28 grader vand. Ved så ikke om man kan regne med grafen bare er helt lineær så -1 grad ude er 27 grader vand eller om det er i step mellem -0 til -2 grader er vandet 26 grader??

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok