Hop til indhold

Ihc Captain - Regler


Ulle
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Først og fremmest vil jeg rose udvikler af IHC Captain http://jemi.dk/ihc/ har hentet, installeret på SD kort og sat det i en raspberry pi og det spiller bare.

 

Har læst vejledning, set videoer og fulgt hvad der er af info omkring regler programmering.

Der er det så jeg ikke kommer videre.

Videoer viser kun hvordan man vælger de forskellige drop down.

Mit problem er hvad jeg skal / kan skrive i filnavn og placering, datastreng ved 'Gem til disk, eller kommando ved 'Kør kommando' eller URL, parametre ved 'Gem til URL'.

 

Er der nogen der kan hjælpe med rigtige gode eksempler på hvad i selv har lavet hjemme?

 

Jeg udvikler i .asp, Visual Basic, og laver selv alt mit IHC.

 

Tak for et godt produkt og der kommer en 'hilsen' fra mig senere til http://jemi.dk/ihc/   :)

 

\Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

Velbekomme.

 

Ja jeg har set video'er.

 

Vil gerne have den til at vise status på web eller aktivere IHC fra web, lidt ala IHC Sceneview.

Har egen www side hvor jeg programmere .asp med database kontrol osv.

 

Vil også gerne kunne ligge status på server share lokalt i huset eget net \\server\data eller læse fra et share, også lokalt eget net.

Link til kommentar
Del på andre sites

Velbekomme.

Ja jeg har set video'er.

Vil gerne have den til at vise status på web eller aktivere IHC fra web, lidt ala IHC Sceneview.

Har egen www side hvor jeg programmere .asp med database kontrol osv.

Vil også gerne kunne ligge status på server share lokalt i huset eget net \\server\data eller læse fra et share, også lokalt eget net.

Den kan ikke aktivere ihc via Web,det er på vej.

Hvis du programmere asp ved du nok også hvordan man skal tage imod et post eller get, på den måde kan du gemme dataene til en hjemmeside når der sker handlinger. Du skal bruge: gemme til URL/Web med type get eller post. Felterne du ønsker at gemme skriver du som parametre. Jeg kan godt lave et konkret eksempel men det er der faktisk i det link jeg postede tidligere.

Den kan ikke udlæse noget fra disk men hvis du ønsker at gemme til en fil på nas skal du mounte den i en mappe på raspberry

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen.

 

Så virker det, og jeg vil rose dig, det er et rigtig flot og godt stykke arbejde.

Jeg har oprettet en database på min www side med de 5 værdier Captain leverer og en .asp side der opretter / opdatere de forskellige 'resid' der kommer ind.

Mangler dog en værdi der bliver sendt med fra IHC gennem Captain, det er beskrivelse fx 'Stikkontakt, Stik ved skab på kontor' istedet for kun resid, så kunne dette også skrives i database og listes på en .asp side.

 

Nu er det bare at komme i gang med at opsætte en side med status.

 

Der kommer en hilsen i dig retning når jeg kommer lidt længere i systemet :)

 

Hilsen Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel.

 

Jeg har haft fornøgelsen af og lege lidt med dit program, men jeg har et problem.

 

jeg kunne godt tænge mig ig state afspilling i et rum når jeg trykker på en knap, men på samme tid vil jeg gerne have den sætter en bestem volumen, da jeg ikke ved hvad den stod på sidst. hvis jeg laver dette ved og læggen en komando mere på en funktiones blok som trækker på samme tid, så sker der bare ikke noget.

 

har du nogle måde man kan løse dette på ??

 

/Nicklas

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Jeg vil høre om der er krav til hvilken Rasberry man kan bruge? jeg har absolut ingen erfaring med at programmere.

Samtidig med at jeg har læst lidt om en rasberry på nættet, kan jeg forstå man kan sætte en ekstern HDD til og lave en netværks HDD. 
kan man få en rasberry til at både at styre sonos og en ekstern HDD?

 

Hilsen Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel.

Jeg har haft fornøgelsen af og lege lidt med dit program, men jeg har et problem.

jeg kunne godt tænge mig ig state afspilling i et rum når jeg trykker på en knap, men på samme tid vil jeg gerne have den sætter en bestem volumen, da jeg ikke ved hvad den stod på sidst. hvis jeg laver dette ved og læggen en komando mere på en funktiones blok som trækker på samme tid, så sker der bare ikke noget.

har du nogle måde man kan løse dette på ??

/Nicklas

Planen er at jeg vil lave sådan at den kan udføre flere kommandoer men jeg har ikke fået lavet det endnu.

Du burde dog kunne lave det hvis du laver en funktions blok der tager et input og har to output der bare sættes lig med input. Så skulle du lave to handlinger på de to output.

Jeg er dog pt på ferie så kan ikke teste det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

Jeg vil høre om der er krav til hvilken Rasberry man kan bruge? jeg har absolut ingen erfaring med at programmere.

Samtidig med at jeg har læst lidt om en rasberry på nættet, kan jeg forstå man kan sætte en ekstern HDD til og lave en netværks HDD.

kan man få en rasberry til at både at styre sonos og en ekstern HDD?

Hilsen Lasse

Nej og ja.

Jeg har personligt kun brugt en raspberry 1.

Det med harddisken kræver hvis kun en kraftig strømforsyning eller ekstern strøm til harddisken, hvor det sidste nok er bedst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok