Hop til indhold

Ihc Wireless - Begynder Spørgsmål..


Recommended Posts

Hej

 

Jeg er ny til IHC, og har måske nogle ret basale spørgsmål (sorry)

 

1) Er det rigtigt forstået at IHC wireless (batteri) tryk kan snakke "direkte wireless" med IHC wireless lampeudtag. Dvs ingen IHC controller er nødvendig - (og ikke andet end 230V til lampeudtaget)

2) Kan 2 IHC wireless (batteri) tryk snakke direkte med 1 IHC wireless lampeudtag (dvs en slags gammeldags "korrespondance")

3) Hvis jeg vælger et lidt mere advanceret ICH opsætning, hvor jeg gerne vil styre lidt mere. Eks noget 230v udendørslys, hvad er så min IHC "indkøbsliste"

 

  • IHC CONTROLLER VISUAL M.VIEWER, WIRELESS, VERSION 2
  • IHC INPUT MODUL 8 UDGANGE 230V
  • IHC CONTROL STRØMFORSYNING 72W/24VDC
  • Diverse tryk/fjernbetjening.
  • mere?
 

På forhånd tak for hjælp!

 

Mvh

Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Styring af udelys mm kan også klares som standalone. Men skal der ur, timer PIR, mm ind over, eller styring via app/Internet så er en controller nødvendig.

Hej alle,

 

Jeg er i en lignende situation, hvor jeg overvejer hvilken styring/koncept jeg skal anvende ved renovering af ældre hus.

 

Jeg havde i første omgang tænkt at Zensehome skulle integreres i hele huset, men er sidenhen kommet i tvivl om det er risikoen værd (hvis de ikke overlever i markedet). Jeg vil helst kunne udnytte mange af de nye muligheder med Zigbee og Z-wave til styring, hvor bl.a. en PIR skal kunne tænde lys på forskelligt dæmpningsniveau alt efter tidspunkt på døgnet - men det er lidt af en jungle at finde frem til hvilken løsning der så er den 'smarteste'.

 

Jeg er derfor blevet mere og mere tilhænger af IHC Wireless, men er kommet meget i tvivl om hvor omfattende denne installation vil være...

 

Jeg har i min fortrådning i største omfang trukket tændledninger fra mine lampesteder ned til tavlen, hvor jeg forventer at montere relæer med dæmp, således jeg kan benytte trådløse tryk til styring - men jeg er meget i tvivl om hvad der skal til for at fuldføre denne tanke - hvor meget IHC grej skal der til for at dette kan lade sig gøre?

 

Der er ikke trukket 24v rundt i dag, og det er tanken udelukkende at benytte sig af IHC Wireless...

 

Pft.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der tale om nogle få, måske 5-10 lampestedet og tilsvarende antal tryk så vil jeg anbefale man starter med at udskifte de eksisterende lampestedet med IHC wireless med dimmer. Alternativt benytter kombidimmeren der er beregnet til at montere i stedet for din kontakt/tryk ved døren. Og så udvider med wireles tryk hvor det er nødvendigt. Altså en ren standalone løsning.

Så kan du altid vælge at udvide med controlleren siden hen hvis du også vil lave noget fortrådet.

Går du med tanke om andre systemer så er der en nystartet tråd her i forummet, hvor der henvise til div. Zwave dimmer mm.

Denne løsning er nok mere flexibel i det lange løb, men kræver en større indsats fra dig/brugerens side med at finde noget der kan spille sammen - og dernæst få det programmeret. IHC er lige ud af boksen.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok