Hop til indhold

Konfigurering Af Output Modul - Hjælp!


Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har købt et 24v stikbensrelæ (http://www.elsag.dk/stikbensrelae/1-pol/stikbensrelae-led-spole-24v-dc.htm) og et 24v output modul og ønsker at koble relæet til min garageport som man kan betjene via en "ringklokke" impuls. Jeg har forgæves forsøgt at konfigurere det i IHC visual men må desværre kaste håndklædet i ringen :-(

 

Her er hvad jeg har gjort indtil nu:

 

1. Output modulets 24v er koblet direkte til strømforsyningen.

2. Output modulets 0v er koblet til 0v på 0v på udgangen på ihc controlleren.

3. Data er forbundet til udgang 1 på ihc controlleren.

 

Jeg har forsøgt med forskellige datalinje produkter (diode, ringklokke osv.) men er i tvivl om hvilket produkt jeg skal anvende. Og jeg er også i tvivl om hvilken funktionsblok jeg skal bruge. Jeg vil gerne aktivere garageporten via et 4 tast kombirelæ (nederst tv).

 

Håber nogen kan hjælpe.

 

Venlig hilsen,

Lars

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er en klasisk fejl. Godt nok heder der 24v modul og man fobinder jo 24 V til det for at kommunikerer og styre det, men den spænding/strøm som skal ud af modulet behøver ikke være den samme. Og den skal tilsluttes den seperate SELV klemme indgang. Det kunne jo være man ville styre noget 5V eller 12V, og det kan modulet altså også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er bare en tanketorsk :-) Det giver god mening når man lige tænker sig om. Det virker fint nu med avanceret kip når man f.eks. aktiverer den fra en tast på et kombi relæ. Men hvis man bruger iPhone app'en så forbliver den on, med mindre jeg selv slukker den i app'en. Dvs. jeg skal selv "kippe" i app'en og det undrer mig. Har nogen mon et bud på hvordan man kan løse dette problem?

 

Tak.

 

Mvh Lars

 

post-5834-0-64907100-1431182364_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok