Hop til indhold

Aflæse Vandmåler Med Ihc


Recommended Posts

Hej..

 

Nu kunne jeg godt tænke mig at få aflæst vandmåleren via IHC, så jeg har googlet lidt, og fundet denne side:

http://jasper.sikken.nl/gwemeter/

 

og han har netop samme vandmåler som mig, og har lavet en lille foto tingest, der kan aflæse skiven der drejer, nu er mit spørgsmål så om der er en elektronik skarp herinde, der kan fortælle mig, hvordan jeg få den sat til IHC´en, der skal vel nærmest en transistor på, til at trække pulsen på indgangen..?

 

Eller findes der eventuelt noget andet jeg kan bruge til at aflæse min vandmåler..?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den skulle du bare kunne forsyne via en 24V indgang evt. en 24/24 for at der er strøm nok til at forsyne kredsen.

 

Smart ser det ud med den CNY70 photoreflectosensor sensor.

 

Check lige indlæg #15 her.

 

Du kan købe dem lige til at montere.

 

Jeg fik skiftet min målet U/B af vandværket til en elektronisk med pulsudgang. Jeg skal til at grave kabel ud til min målerbrønd og have det tilsluttet snart.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bjarne.. jeg regnede med at den skulle have en separat 24v til "sendedioden" med en passende modstand foran, men så jeg ikke helt lure om jeg bare kan køre på input via transistor udgangen i den, og så spiller det.... men det skal da bare prøves, den koster kun 8-9kr, så skulle der gå en til, så går det nok..

 

Min vandmåler sidder ca. 2 meter fra tavlen, så ingen graven ;) og så har jeg kikket på vandværkets hjemmeside (Herning vand) og der viser de, de måler typer de bruger, om der er ikke puls udgang på nogle af dem, så jeg tror næppe de vil skifte min...

 

og så lige det det indlæg du henviser til.. har du glemt linket ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok