Hop til indhold
  • 0

Start Problemer Med Lysstrying


Michael_Bak
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-user.dk

 

Jeg har fornyligt udskiftet min controller, og har nu fået lidt problemer med at programmere noget lys som skal tændes med timer og kunne lyse konstant.

 

Det er lysarmaturerene i garagen, jeg vil have at lysarmaturerne skal tændes i 10 min når der kommer en puls fra garageportene. 

De skal samtidigt kunne startes konstant fra trykkene i garagen, når konstant er tændt, skal der være en sladre lampe som lyser.

 

Af uforklarlige årsager kan jeg ikke få dette til at virke, hvis i har lyst må i meget gerne kigge på min ihc fil og forklare hvad jeg gør forkert.

 

Det virker mærkeligt nok når jeg simulere men ikke når det er lagt på controlleren ?

Jeg syntes snart jeg har prøvet med mange forskellige løsninger, og uanset hvad jeg gør fungere det ikke efter min hensigt.

 

Enten som det er nu hvor at lyset ikke tænder med puls fra garageportene, (jeg har prøvet at ligge alle tryk til at køre med portene ind som "pir" således de burde starte på timer) og prøvet at ligge puls ind som timer lys. samt meget mere, forskellige funktionsblokke med mere.

 

Håber i kan hjælpe.

 

Mvh. Michael Bak.

10-3-15.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Brian.

Tak for dit svar.

Jeg har lige kigget lidt på din løsning, og det giver det problem, hvis jeg har lyset tændt, altså hvis jeg står og arbejder i garagen.

 

Altså har lyset tændt, og skal åbne garageporten eller kæresten kommer hjem, slukker det igen når timeren løber ud.

 

Mvh. Michael Bak. 

 

Ps. håber du har lyst til at prøve igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det er noget hø.

Jeg har præcis samme setup, men har aldrig fået gjort noget i det.

Jeg har dog mit garagelys delt ud på tre tændinger, så det er kun det i midten der kører via portstyringen og slukker.

Lars var så venlig at lave en guide til det engang, men det var ret bøvlet så det har jeg ikke fået implementeret.

Så ja tak til en FB der kan det, måske er det noget senarie der skal indover?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Forklaringen til blokken er en simpel trappeautomat, som tæller ned ved tryk, men trykkes der på konstant, tænder advarsels lampen der fortæller at konstant lys er aktiveret, hvis der derefter trykkes på input til trappeautomat, slukker lyset ikke ved tidens udløb, da advarsel er on...

 

Hvis der trykkes på konstant lys mens trappeautomaten tæller, stoppes timer, og advarselsudgang tændes, og timer stilles til initialværdi..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok