Hop til indhold
  • 0

Alarm/Røgkanon


Peter Schefe
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det skulle der ikke være noget problem i. Den jeg har tilsluttet skal bare have spænding for at slå igang, og det er IHC perfekt. Du vil have mange muligheder og vil kunne kode dig ud af at der sker for mange fejl alarmer - feks ved at når alarmen går, så starter røg kanon først når de kommer ind i stue. Den er jo hurtig til at fylde rum - desværre koster væske lidt til den, så det er jo med at undgå for mange fejl...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis jeg skulle lave det ville jeg ikke lade røgkanon gå af når alarm går første gang - for tit har man jo bare "glemt" at alarm var til, og så er det altså surt at have brugt væske på det, samt at skulle lufte ud. Så jeg ville foreslå at den først gik når "næste" pir blev aktiveret (bevægelse), eller evt magnet kontakt på dør ?.Fejlalarmer - det har jeg så ikke hørt meget om, men vi lader det stå til Jakob kommer online. Han ved alt om det ;) eller måske en anden som har lavet meget alarmer med IHC. Kan nu ikke forestille mig at IHC'n laver fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan sagtens koble dine magnetkontakter sammen i hvert rum, hvis du har lyst til det, det har jeg faktist tænkt mig at gøre selv, for jeg har 38 vinduer der skal magneter på ;)Jeg har haft IHC Alarm i mit eget hus siden marts 2007, jeg har endnu kun haft 1 fejl-alarm, som egentlig var min egen fejl, fordi jeg lige glemte at slå alarmen fra :DNormalt når man sætter tågegeneratorer op, så starter de først når en pir i det rum den sidder i, registrerer bevægelse.Hvis man sætter den til at skyde med det samme, så risikerer man at de brækker ind i den ene ende af huset, og så går den i gang, så kan tågen være næsten væk inden de kommer ind i det rigtige rum.Men vær lige opmærksomme på at tågegeneratorer bruger en del strøm, og at de altid skal stå med spænding på, så de holder sig varme.Hvis man først sætter spænding på når alarmen bliver slået til, så hjælper den ikke ret meget, for de fleste indbrud sker kort tid efter man har forladt hjemmet, og da den er næsten en halv time om at blive varm nok, er den jo ikke særlig effektiv ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok! For mig, vil det letteste være at samle ledningerne fra magneterne på loftet. Men hvor mange ledninger kan der kobles sammen? Jeg har 16 magnetkontakter i stueetagen, hvis jeg kun tager de nederste/store fag ellers er det 27.Er det mon pga. strømforbruget, at røgkanonerne ikke er så udbredte? Det er meget sjældent, at jeg hører om folk der har dem, til trods for at det virker som om de er meget effektive. Det eneste ulempe jeg ellers har hørt om dem er, hvis tyven har skåret sig på en itu slået rude, så bliver det meste af stue malet rød i hans forsøg på at komme ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror at anskaffelses udgift, samt drift forbrug gør at de ikke er så populære. Der skal jo også service på dem, da væsken godt kan "fordampe", også selvom den ikke har været i brug. Det gjorde de i hver fald på dem vi fik. Så siger man godt nok at man ikke kan se noget bagefter når røg er væk. Det passede ikke helt med dem vi solgte (måske det har ændret sig nu).Alarm - du kan jo lave så mange kredse du vil. Magnet kontakter sidder jo bare i serie, kommer an på hvor avanceret du vil have det. Men måske hvert rum for sig ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kombiner med et par ip kameraer. Så er det nemmere at identificere og fange tyven efterfølgende.De nyeste firmwares til de fleste NAS servere har indeholdt applikationen "Surveillance Station" som kan håndtere op til syv kameraer. Du kan tilmed, ved alarmaktivering, få vist live-billeder på din mobiltelefon, og evt. manuelt aktivere røgen, sprinkleranlægget i haven, og de 10.000V i dørhåndtaget ;)HilsenThomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok