Hop til indhold
  • 0

Alarm Til Ihc


Robert Jakobsen
 Share

Spørgsmål

Hej. IHC-User

 

Jeg står og skal til at lave ihc i mit hus, og der vil jeg have alt hvad jeg kan få.

 

jeg har dog af egen erfaring haft dårlig oplevelser med IHC's egen alarm system, da jeg har sat det op for en kunde...

 

jeg vil så høre, kender i nogen alarm systemer ud over Powermax pro som har en potentiale fri sytem, så jeg kan styre alarm systemet via min IHC

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvvad er det som flere har dårlig erfaringer med ihc alarm?

Hvad er det andre alarmsystemer kan? Spørger af ren interesse.

Jeg har selv ihc alarm med skalsikring på alle vinduer og døre, de bruges så også til varme, tænde/ slukke lys når man kommer hjem når det er mørkt mm.

Selve alarmen aktiverer sirene, blink lys, samt alarmmelding til alle telefoner som jeg ønsker skal modtage en alarm,

Kunne evt være familie hvis man er ude at rejse

Jeg er af den overbevisning at et alarmfirma hvor man betaler dyre abonementer alligevel først rykker ud når de ved tyven er smuttet, for at registrerer et evt indbrud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har med stor succes koblet en en almindelig GSM-alarm til mit IHC anlæg. Jeg bruger den puls der kommer fra alarmens sireneudgang (via et potentialefrit relæ) til at aflæse om der er hjemkomst (to bib), afgang (et bib) eller alarm (konstant spænding). En lille funktionsblok aflæser pulserne og sætter tilstanden i IHC anlægget.

 

Jeg har derudover sat nogle billige PIR enheder (ca. 50kr pr. stk.) op i huset, som er sat direkte på nogle 24/3 input. Disse giver signal til alarmen fra IHC anlægget med et par potentialefri relæer fra et output 24 til de kablede indgange på alarmen (den har vist 4 indgange i alt udover de trådløse). Når man er ude, fungerer disse som alarm PIR, når man er hjemme sørger de for at tænde lyset ved bevægelse og lignende. Det fungerer fejlfrit, og har i alt kostet under 2k for både alarm og alle PIR enheder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok