Hop til indhold
  • 0

Ihc Output Modul Pwm För Rgb Led Belysning


Tommy Johansson
 Share

Spørgsmål

Jag önskar ett sätt att koppla in olika led till exempel RGB och RGBW strip direkt in i ihc-systemet. Har mailat schneider men de verkar inte så intresserade. Visility har ju möjligheten med philips hue men det är ju bara trådlöst och dessutom är deras saker rätt dyra. Via openHab kan man också styra hue men även där är det bara trådlöst. Ska man dessutom köpa alla led strip från philips blir man fattig.

 

Är det någon som vet något annat sätt att lösa detta? Vill kunna styra allt direkt i Visual.

IHC Output Module 12:24V PWM rgb rgbw w.tiff

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

sådan en ønsker jeg mig også.. men man kan ikke altid få det man ønsker sig, tror heller ikke at salgs potentialet vil være voldsomt stort for LK..

 

Jeg har lavet mit på den måde, at jeg har købt nogle færdige dreje dimmere til led bånd, og monteret en til hver farve, og fundet to lysniveauer jeg ønsker, en med skarp lys til om dagen, og en med svagt lys til når det er mørkt, og målt modstanden over dreje dimmeren, og erstattet denne med to modstande, styret af et relæ, og så har jeg igen et relæ til at tænde hver farve, det hele er styret af en output 24, jeg savner ikke muligheden for at kunne justere styrken i mere end de to niveauer jeg har nu...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

-Brian

 

Jag har ungefär samma lösning som du, och det funkar bra, men det är ju alltid roligt att utveckla det ;) Man ser ju flera andra intelligenta hus-system som har möjligheten till detta men det blir dyrt att byta ut hela IHC-systemet.

 

Är kanske som du säger att det inte är så stor försäljningspotential, trots att det blir mer och mer av led och det kommer stadigt mer med architecturell belysning. Det kommer nog förbli en dröm...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Resultatet: 

 

Følgende LED skinne har jeg brugt: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00191735/

 

Piller styreboksen fra, ledningerne er navngivet i den, altså stel R G B.

 

Man skal bruge følgende udover:

 

  • Three MOSFETs
    • For exampleIRLZ34N

 

 

Følgende guide kan følges:

http://popoklopsi.github.io/RaspberryPi-LedStrip/

 

Jeg har så en php side på min raspberry som IHC captain kalder hvis jeg skal have skiftet farve, eller få det til at blinke eller lign.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok