Hop til indhold

Controller Er Træls :-(


Soylant
 Share

Recommended Posts

Når du trykker reset, afbrydes forsyningen til røgsensorerne i 15min (default), og så skulle begge røgsensorer gerne gå ON og forblive det i minimum de 15 min., da kontaktsættet i soklen er monteret som NC (hvis de er monteret korrekt). Når forsyningen så kobler til efter de 15 min., vil røgsensoren kun gå OFF igen, hvis den stadig detekterer røg.

Er du sikker på at en/begge røgdetektorer ikke er monteret som NO i stedet for NC?

Link til kommentar
Del på andre sites

for lige og skære helt ind til benet, har jeg lige taget et billed af min røgsensor, så må vi se om det er mig der er et fjols :-)

 

RØD Kører på 5 som går på mit Output

GUL Kører på NC som kører på mit Indput

Brun Kører på C som kører på OV på mit Input

BLÅ  kører på 2 som kører på OV på mit backup modul

 

er det ikke korrekt ? jeg må være en kæmpe skovl siden jeg ikke kan få det til at virke

post-4832-0-80657600-1423515244_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser rigtigt ud.. Og nu er vi enige om, at du stadig bruger fb. 6.3.04.#1c og 6.3.04.#2c til din røgalarm??

 

Hvis du kigger i serviceview på den udgang, som hedder Forsyning af røgsensor i fb. 6.3.04.#1c, forbliver den så ikke OFF i de 15 min. (timeren tæller ned i fb. 6.3.04.#2c), når du trykker reset efter en alarm?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh, så er det derfor..

Den fungerer nemlig på den måde, at når man laver reset, slukker den for forsyningen til røgsensoren, men tilkobler den igen efter 3 sek. Den pauser godt nok røgalarmen i 15 min., men så starter den højst sandsynligt igen, når de 15 min. er gået. Det gør den fordi, at hvis ikke røgen er ude af røgsensoren efter de 3 sek. efter reset, låser den relæet i soklen igen, og giver så alarm igen efter de 15 min. selvom røgen skulle være forsvundet i mellemtiden.. Du skal desuden være opmærksom på, at når du har flere røgsensorer på, skal de igennem en AND-fb., da der kun er indgang til en røgsensor i i den fb.

 

Jeg bruger selv en tilrettet 9.1.11., som løser problemet så tilkobling af udgangen til røgsensoren først sker efter de 15 min. Jeg finder den lige når jeg har spist, og laver lige plads til en ekstra røgsensor, så du slipper for den AND-fb. også..... ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg huskede lidt forkert.. :rolleyes:

 

Det er egentlig en tilrettet 6.3.01.a jeg bruger (også til ihc standard), men de er også næsten identiske, så prøv om den klarer opgaven. Der er indgange til 2 røgsensorer. Hvis du har flere, skal det enten tilrettes, eller de skal gennem en AND-fb.

Røg-Gas-Vand-El-alarm med logfunktion.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok