Hop til indhold
  • 0

230V input - faser og nul?


Thomas H. Kristensen
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

thomasbl skrev:

ja du kan frit vælge faser til input, der er hellere noget krav om en bestemt nul.se evt denne vejledning [file name=97587_02.pdf size=83260]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/97587_02.pdf[/file]
Øhhh? - Hvis du sætter en nul på fra gruppe 1, og laver tændinger fra gruppe 1-8, så vil jeg i hvertfald påstå at du blander grupperne sammen, for nul fra gruppe 1 hører jo ikke til gruppe 2-8.Eller den regel blevet fjernet? :PDer står faktisk i vejledningen at du gerne må bruge forskellige faser, så længe de er fra samme gruppe.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

normalt laver man det fra samme gruppe eller HPFI, det er dog det nemmeste at gøre.vælger man, som man skal i offentlige byggerier, to HPFI´er, vil man få fejl.ja det var måske ikke lige blevet 100% perfekt formuleret, men nu må man ikke selv lave tavlerne..belastning osv skal også indregnes.nullen skal ved lampeudtaget være fra samme gruppe, hvilket man som regel også gør, ellers ende man med at bruge mere ledning end nødvendigt og mere arbejde oven i.men det kan da være jeg skal læse SB efter min ferie :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

nullen skal ved lampeudtaget være fra samme gruppe, hvilket man som regel også gør, ellers ende man med at bruge mere ledning end nødvendigt og mere arbejde oven i.
Ja, men når der endda står i vejledningen at det skal være fra samme gruppe, så vil det jo sige at du skal lave din installation sådan, at hvis du har flere 230-volts ting der skal give signaler, så skal de være på samme gruppe, ellers skal du bruge flere moduler.Men hvis man vil slippe nemmere over det, så køber man nogle små relæer der trækker ved 230V, og så slutter den en kontakt og giver et signal på et alm. input 24 modul. (Det er sådan jeg plejer at gøre)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

det viser sig at jeg har fået solstik, kunne ikke få det helt til at stemme, så pudsede jeg glasøjnene, og så at det er et input ( hvilket jeg også har skrevet ) men sidder og tænker på UNI dimmer.:silly: det duer ikke at holde ferie, det hele bliver sløret.beklager rigtig mange gange, så glæd jer til jeg vender tilbage på jobbet..:side: :blush: :( :blush: :S

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok