Hop til indhold

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hej Mikkel, nu er jeg lidt i tvivl om jeg har læst det tidligere i dit indlæg, men er der kig på noget ang z-wave integration i captain ?

 

Det er jo selvfølgelig bare et spørgsmål om at lave noget trigger fra z-wave, bare glem jeg spurgte.. det er stadig lidt tidligt på dagen =)

Arbejder faktisk på noget bedre integration :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en ny version - ikke så meget nyt (se herunder) - men jeg ville gerne have nogle af jer der har installeret IHC captain allerede kan prøve en "opgradering" ting jeg har lavet :)

 

Så hvis du tør så log ind med SSH på din Raspberry PI og kør:

sudo wget -q -O /var/www/captain/tools/installihc jemi.dk/ihc/installihc; sudo bash /var/www/captain/tools/installihc update
Efter login kan man klikke på skruenøglen - der skulle gerne "IHC Captaion 0.96" i nederste hjørne.

 

Der kommer snart et nyt script og et helt nyt image - skal lige have styr på nogle småting :)

 

Og det nye er pt.

  • Håndtering af ajax login fejl/timeout
  • Smårettelser i mobil brugerfladen
  • Fixed fejl i Mozilla browsere
  • Fixed fejl i IE browsere
Sonos modul:
  • bridge enheder/slaver skjules nu
  • problem med at finde favoritter/playlister løst
Gem til URL modul:
  • Tilføjet mulighed for at sende som "PUT" og "DELETE" og sende data som JSON - ikke 100% testet, feedback. Giver mulighed for styring af f.eks. Phillips HUE - tak til Mads M. for inspiration og donationer
Nyt modul:
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Først ros for et kanon flot stykke arbejde med IHC Captain.

 

Jeg har lavet et lidt kringlet test setup med IHC Captain - egentlig både for at teste VMWare ESXI 5, Ubuntu og IHCCaptain på én gang, da jeg ingen erfaring har med nogen af delene i forvejen.

 

Det skal forstås således. På min bærbare pc'er har jeg en VMWare Workstation. Oven på den har jeg installeret en virtuel VMWare ESXi 5 server og så har jeg igen på den virtuelle ESXi installeret en virtuel fuld Ubuntu og oven på Ubuntu er installeret IHCCaptain. Det hele er også kommet til at virke.

 

Jeg har så sat IHCCaptain til at afspille en ringeklokke lyd over mit Sonos når det ringer på døren, men der går 6-7 sekunder fra der er trykket til lyden kommer ud af Sonos. Samt sat det til at afspille lyd når der kommer fysisk post i postkassen, men det er ikke "tids kritisk".

 

To spørgsmål:

 

Ved du om der er hurtigere respons tid, med et setup direkte på en Rasperry Pi. Min Sonos enhed er tilsluttet mit eget WLAN (ikke via kabel eller bridge). Det er min første Sonos enhed, indkøbt i går, så er også uerfaren mht. det.

 

Kan det lade sig gøre, at lave det således at Sonos resumer med at afspille, det den spillede før ringeklokke lyden?

 

 

Mit ønsker at at have Sonos og IHCCaptain som et slags info-højttaler-system.

 

På forhånd tak.

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved du om der er hurtigere respons tid, med et setup direkte på en Rasperry Pi. Min Sonos enhed er tilsluttet mit eget WLAN (ikke via kabel eller bridge). Det er min første Sonos enhed, indkøbt i går, så er også uerfaren mht. det.

 

Kan det lade sig gøre, at lave det således at Sonos resumer med at afspille, det den spillede før ringeklokke lyden?

 

 

 

1. Ja det vil jeg bestemt mene - jeg er ved at lave nogle andre forbederinger til hvordan tingene snakker sammen. Men f.eks. det at skrue lyden op på min Sonos har ca. 1 sekund delay - jeg prøver at får presset hastigheden op i den næsten version.

 

2. Ja det er noget jeg arbejder på og er højt på ønskelisten

Link til kommentar
Del på andre sites

1. Ja det vil jeg bestemt mene - jeg er ved at lave nogle andre forbederinger til hvordan tingene snakker sammen. Men f.eks. det at skrue lyden op på min Sonos har ca. 1 sekund delay - jeg prøver at får presset hastigheden op i den næsten version.

 

2. Ja det er noget jeg arbejder på og er højt på ønskelisten

 

1: Jeg prøvede at lave export/import af den virtuelle maskine fra ESXi til VMWare Workstation - et lag mindre - hvilket lader til at have reduceret tiden med 3 sek. Det jo ganske fornuftigt :)

 

2: Kunne man evt. skrue op for lydstyrken ved 'ringeklokke-lyden' og ned igen efter til tidligere styrke?

 

:)

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

1: Jeg prøvede at lave export/import af den virtuelle maskine fra ESXi til VMWare Workstation - et lag mindre - hvilket lader til at have reduceret tiden med 3 sek. Det jo ganske fornuftigt :)

 

2: Kunne man evt. skrue op for lydstyrken ved 'ringeklokke-lyden' og ned igen efter til tidligere styrke?

 

:)

 

Mvh Søren

 

1. Ja jeg vil mene det blive endnu hurtigere hvis det hele er er på rent hardware.

 

2. Ja netop det at lave scripted events er min næste drøm - at man kan lave noget ala:

  1. Send E-mail
  2. Tænd Sonos
  3. Skru op for Sonos 
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Jeg har fået anskaffet en Raspberry Pi og installeret IHCCaptain med SD kort metoden... Det var alt for let at installere - slet ingen udfordringer ;)  - Men super godt og nemt til "nybegyndere".

 

Din opgradering fungerede også upåklageligt på min rene IHCCaptain installation, men dette fremgår ikke hos mig

 

"Efterfølgende login skulle gerne "IHC® Captain, version 0.96" hvis man klikker på skruenøglen i højre top hjørne."

 

Mvh Søren

 

 

Jeg har en ny version - ikke så meget nyt (se herunder) - men jeg ville gerne have nogle af jer der har installeret IHC captain allerede kan prøve en "opgradering" ting jeg har lavet :)

 

Så hvis du tør så log ind med SSH på din Raspberry PI og kør:

wget -q -O - jemi.dk/ihc/updateihc | sudo bash

Efterfølgende login skulle gerne "IHC® Captain, version 0.96" hvis man klikker på skruenøglen i højre top hjørne.

 

Der kommer snart et nyt script og et helt nyt image - skal lige have styr på nogle småting :)

 

Og det nye er pt.

  • Håndtering af ajax login fejl/timeout
  • Smårettelser i mobil brugerfladen
  • Fixed fejl i Mozilla browsere
  • Fixed fejl i IE browsere
Sonos modul:
  • bridge enheder/slaver skjules nu
  • problem med at finde favoritter/playlister løst
Gem til URL modul:
  • Tilføjet mulighed for at sende som "PUT" og "DELETE" og sende data som JSON - ikke 100% testet, feedback. Giver mulighed for styring af f.eks. Phillips HUE - tak til Mads M. for inspiration og donationer
Nyt modul:

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan er det lige med DK karakter? Jeg bruger dit SD kort image, og har kontrolleret raspi-config og syntes det ser fint ud.

 

Men når jeg vælger 'Gem til disk' så bliver DK karakter noget mærkeligt noget - det gælder både i filnavnet samt indholdet af loggen.

 

Er det min Putty eller Raspbian eller IHCCaptain, jeg skal pille i for at få det på plads?

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan er det lige med DK karakter? Jeg bruger dit SD kort image, og har kontrolleret raspi-config og syntes det ser fint ud.

 

Men når jeg vælger 'Gem til disk' så bliver DK karakter noget mærkeligt noget - det gælder både i filnavnet samt indholdet af loggen.

 

Er det min Putty eller Raspbian eller IHCCaptain, jeg skal pille i for at få det på plads?

 

Mvh Søren

 

Kan du sende mig filen - eller sende mig en pb besked med login til din raspberry? Det gemmes umiddelbart i UTF-8 format som de fleste tekst editoren kan åbne. Hvad åbner du det i?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har sendt dig en PB.

 

Efter jeg opdagede "fejlen" har jeg omdøbt alle log-fil navne til ikke at indeholde DK karakter.

 

Jeg har brugt nano, til at kigge i filerne.

 

Mvh søren

 

Hvis du putty'er eller noget andet ind er det vigtigt du sætter terminalen til at være utf-8:

 

http://thegreyblog.blogspot.dk/2009/08/configuring-putty-to-use-utf-8.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle sammen - beklager der har været meget stille for mig med større nye ting - jeg regner med at bruge noget af ferien nu her på få ryddet op og her er de nye kommende ting som jeg regner med bliver færdigt inden for 1 uge:

 

1. Færdigt opdaterings script til eksisterende bruger - nemmere opdatering (forhåbentligt automatisk)

2. Automatisk genstart af IHC captain hvis controlleren genstarter/opdateres

3. Ny SD image til nye brugere

4. Flere funktioner i Pushover modulet

5. Flere Sonos funktioner 

 

Og hvis alt går vel kan jeg løfte sløret for den første beta af den helt nye løsning som giver mulighed for at styre hele IHC installationen og mit andet projekt med at man kan få eksterne data ind i sit IHC system - som f.eks. vejrdata, internet aktivitet etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mikkel, det lyder rigtigt spændende. Vil jeg se frem til.

I en af dine instruktions videoer med Sonos opsætning kan jeg se du har en speciel Sonos styring FB. Er det noget man kan få lov at få en kopi af og er der nogle specielle godt funktioner i den?

Mvh Søren

 

http://jemi.dk/ihc/SonosStyring.zip

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok