Hop til indhold
  • 0

Fortrådede vs. trådløse dimmere i ny IHC inst


Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Hej!Jeg er meget usikker på valget af dimmertype. Som udgangspunkt kan jeg godt lide, at installationen (når den laves som en total ny installation) er fortrådet hele vejen igennem. Jeg har derfor som udgangspunkt forventet at skulle proppe IHC Control Dimmer 350 LR/CR i tavlerne i stedet for wireless udgaverne med lidt lavere effektgrænse.Efter at have sat mig lidt ind i programmeringen, og læst en del indlæg, bliver jeg nu meget i tvivl om, hvovidt det som de fortrådede dimmere kan er tilstrækkeligt ift til wireless.Jeg kan se, at de fortrådede dimmere ikke har en scenarie udgang som de wireless.Sp 1) Medfører dette, at de kan MINDRE end de wireless, eller er det blot et spørgsmål om at programmere sig omkring dem?Sp 2) Det jeg bla gerne vil er at lave et scenarie hvor to eller flere lysgrupper dæmper ned/op/”hen” til en given lysstyrke. Er dette muligt med anv. Af 350LR/CR dæmpere?Sp 3) Helt nøjagtigt hvad er det jeg IKKE kan og derved begrænser mig fra ved at anvende 350 LR/CR dæmpere ift. de wireless?Mvh Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

først, jo de fortrådede har scenarie udgang, 2 stk.man vælger jo UNI dimmeren til IHC.LR / CR 350, er uden nogen form for scenarie, derfor tager man en UNI dimmer.man begrænser sig ikke ved nogle af dem, de kan nøjagtigt det samme, men prisen og programmeringen af dem er forskellig.wireless er billigere og nemmere at programmere, så er man dog begrænset til 250W, mod de 400W en unidimmer har.den wireless sætter man ude ved tavlen i enten et underlag eller kanal.ja faktisk er den bedste løsning i dagens danmark den wireless, sålænge man ikke går over de 250W.håber du kan bruge det en lille smule, men skriv endelig hvis det er for fagligt skrevet.:side:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man har en lille begrænsning på UNI dimmerne i forhold til Wireless.På Wireless kan du selv bestemme hvor hurtigt lysniveauet skal ændre sig, når du skifter fra det ene scenarie til det andet, det kan man ikke med UNI dimmeren.Derudover får man tilbagemeding fra Wireless dimmeren om, hvilken lysstyrke den udsender, det kan man heller ikke få med UNI dimmeren.Derudover er UNI dimmeren begrænset til 2 lysniveauer (scenarier)Mvh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu kender jeg ikke 350LR/CR så godt, men her er nogle af forskellene:For det første skal du selvfølgelig vide om du skal bruge en LR eller CR, på UNI skifter man blot med nogle jumpere (eller den gør det automatisk)Desuden kan du på LR/CR ikke anvende nogle scenarier, da de ikke har nogle scenarie/memory indgange, hvorimod UNI har 2.Der er forøvrigt en anden fordel ved at anvende Wireless istedet for UNI/LR/CR, det er at du ikke har behov for nogle 24v udgange.Mvh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

640Poststreet skrev:

HejDen wireless udgave, som jeg skal anvende, er det:Wireless Lysdæmper Universal 250 W UNI 1 modul, LK FUGA?Anvender de batterier, som skal skiftes?mvh Jens
Ja, det er dem vi snakker om.Folk plejer at sætte dem i et underlag, kanal eller dåse ved siden af tavlen.Hvis man vil ha' god plads, sætter man et stikkontakt underlag, og sætter den i sammen med et tekstmodul.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok