Hop til indhold

Potentialefrit Relæ


Recommended Posts

Hej
Jeg skal bede om lidt hjælp til at tilslutte et potentialefrit relæ mellem et 24V output modul og min garageport (Hörmann supramatic P), da jeg ikke kan få det til at virke over IHC  :(

 

Jeg har tilsluttet 24V IHC udgangen til A1 og nul til A2 og det tror jeg er rigtigt, da relæet "buzzer" og blinker rødt, når udgangen går on.

 

Portmotoren kører op og ned når ledningen til den "kortsluttes" og det virker fint når jeg bare sætter en alm. trykkontakt direkte på den, men hvordan skal de to ledninger sidde i relæet - jeg har prøvet på udgang 11 og 12 uden held, og nu tør jeg ikke prøve mig for meget frem, da jeg ikke vil risikere at ødelægge portmotoren.

 

Derfor er spørgsmålet... er det udgang 11 og 12 jeg skal bruge eller er det 11 og 14 (eller 12 og 14)  - og hvad er iøvrigt forskellen ? 

 

Jeg kan søge mig frem til, at der er flere brugere, der har rodet med det samme - kan I sige noget om, hvad I har sat impuls tiden til på IHC udgangen, for det kan selvfølgeligt også være det som driller mig - igen jeg er ikke meget for at prøve mig frem før jeg er sikker på at relæet er tilsluttet korrekt...

 

post-4682-0-63694600-1413806922_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er rigtigt, at det er DC - Er det ikke det rigtige relæ når nu Outputmodulet også er DC?

 

Jeg har kodet det sådan at en funktionsblok sender en puls til udgangen, som er forbundet med relæet. Den er p.t. sat til 0,4 sek., men det kan være at den skal sættes op, så port motoren kan nå at reagere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Blander mig lige med et tillæg spørgsmål.

 

For står lidt med samme udfordring, men jeg kunne bare godt tænke mig, at det også kunne give mig en indikation på om porten er åben eller lukket. 

Kan det laves smart eller er der "kun" løsningen med en magnetkontakt ?

 

Gerhard

Jeg har brugt magnet kontakt - for at være sikker - men du kan jo også kode dig ud af det og antage det tager x minutter at åbne porten men du kan så ikke tage højde for hvis porten f.eks. bliver stoppet midtvejs af f.eks. noget i klemme etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok