Hop til indhold
  • 0

Lk Ihc Wireless Lampeudtag Dim Vs. Ihc Uni Lysdæmper


Esben Uth
 Share

Spørgsmål

Mit spørgsmål er sådan set om der er nogen herinde der kender en væsentlig forskel rent funktionsmæssigt når man bruger ihc wireless lysdæmperen kontra en uni dimmer på dinskinnen.. Som jeg lige kan se det skal strikkes sammen ender jeg med at skulle købe en 24V output sammen med uni dimmer for at få de samme funktioner i fx ihc remote på iphone.

Dvs. der er da ca. 500 kr at hente bare der?

 

Men er der nogen egentlig forskel på de 2 metoder, er godt klar over at det trådede system nok er mere stabilt men nogen der har prøvet at rode med begge dele?

 

mvh. Esben Uth

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det modul til dinskinne skal have en udgang til at tænde/regulere op, en udgang til at slukke/regulere ned, en udgang til 1 gemte lys niveau og en udgang til 2 gemte lys niveau. Altså 4 udgange hvis du vil udnytte den helt. 

Det trådløse modul skal parres med controlleren og så har du alle funktionerne hvor du så kan gemme alle de lys niveauer du vil PLUS som er et stort plus efter min mening du kan se hvor mange % lyset er tændt og du kan sige du vil have et lys niveau på xx % det kan du ikke med dinskinne modellen.

 

Jeg har aldrig selv brugt dinskinne modellen og kan slet ikke se hvorfor det er så håbløst lavet i forhold til den trådløse. Jeg har bare som mange andre herinde købt 1 modul underlag og sat den trådløse model ude ved siden af gruppetavlen så det er samlet. så fylder de heller ikke i gruppetavlen.

 

 

Mvh. Danni

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

...og kan slet ikke se hvorfor det er så håbløst lavet i forhold til den trådløse. 

 

Hej Danni

 

Du skal jo lige huske på at dinskinne dimmerne med hukommelse er fra 1994 og Wireless først blev lanceret i 2006.

 

http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/nyheder/ihc-20-aar.page?

 

Jeg forstår så ikke hvorfor LK ikke har lavet en wireless dæmper til montage på dinskinne.

 

mvh

 

  Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja ja men så at sælge så gammel type elektronik. Ellers skulle de jo lave en man kunne sætte på ihc's bus forbindelse til dinskinne. Og så lave den lidt mindre.

 

Jeg har os hørt nogen sige at du ikke må sætte dem op af hinanden da de så kan blive for varme og futte af men ved ikke om det er rigtigt.

 

Nogen sætter et 1-modul underlag på dinskinnen med mm skruer det skulle os lige passe med hullet i lk tavlen at de stikker igennem.

 

 

Mvh. Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har på din skinnen monteret en 3 mm plast plade hvori jeg har boret huller og drejet gevind, hvorefter jeg har sat er underlag fast med maskinskruer.

Så passer det hvis jeg bruger en 1 1/2 høj ramme.

Jeg har sat dem i sin egen UG24 tavle og indtil videre har jeg forberedt til alle 16 men monteret 11 wireless dim

Jeg har overvejet at prøve at smide en ihc termostot i tavlen for at kunne følge med i om den bliver så varm. Ummidelbart har jeg ikke erfaret at den bliver varm når jeg har rodet med det og lyset brænder.

Ellers må den på nogle ventilationshuller i top og bund.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

De har stort set det samme effekttab - 4w for wireless dæmperen og 3w for en uni400 tavle dæmper. Men de er konstrueret til to forskellige montageformer.

Tavledæmperen har en del huller i toppen ved klemmerne og vil derfor afgive en stor del af varmen den vej. Mens den trådløse dæmper konstrueret til montage i dåse eller underlag, hvor der ingen lufthuller er og et meget lille rum, og er derfor sikkert lavet så den afgiver mest mulig varme via fronten.

 

Derfor vil det sikkert opleves som en trådløs dæmper afgiver meget mindre varme ved montage i en tavle - men den afgiver faktisk lidt mere, blot via fronten.

 

Tavlelysdæmperen kan godt blive varm, og man skal lave en grundig dimensonering af tavlen ved flere dæmpere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg spurgte LK for tid siden om hvorfor der ikke var en wireless dimmer til DIN skinne. da jeg selv savnede sådan et produkt.
Svaret var pt. at det var for at få varmen ud af tavlen.

Kan da også godt se det er lidt "dumt" med trådløse produkter så tæt på hinanden. men wireless giver bare så mange flere muligheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok