Hop til indhold
  • 0

Kabeltyper


RasmusGunnar
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg er helt ny. Både herinde og i forbindelse med IHC.

 

Jeg har IHC net basic i mit nye hus, men hvilke kabler kan jeg bruge?

 

Det er ikke helt klart for mig om RJ45 og CAT6 er det samme (Bortset fra noget med afskærmning?).

 

Orker ikke at vente flere dage på et billigt kabel fra en webshop, så overvejede at gå i Fona og købe disse:
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt?navn=qnect-cat6-hvid-1m&id=0-8193870040

 

Kan de gå an til min PS3, Boxee og TV (Som internetopkobling)?

 

Mangler selvfølgelig så bare RJ45 - TV/R for TV signal?

 

Mvh

Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

RJ45 er betegnelsen for det firkantede stik i enden.

Cat. 3, 5, 6, 6A, 7 beskriver hvad kablet kan performe rent data og signal mæssigt. 10/100/1.000/10.000 Mb/s

Så ja Fona kablet er rigelig fint til Internetopkobling.

Det er lidt værre med et RJ45-coax, da der her er indbygget en impedansomsætter (balun). Dem har de ikke i Fona eller lign. steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

RJ45 er betegnelsen for det firkantede stik i enden.

Cat. 3, 5, 6, 6A, 7 beskriver hvad kablet kan performe rent data og signal mæssigt. 10/100/1.000/10.000 Mb/s

Så ja Fona kablet er rigelig fint til Internetopkobling.

Det er lidt værre med et RJ45-coax, da der her er indbygget en impedansomsætter (balun). Dem har de ikke i Fona eller lign. steder.

 

Hej Lars,

 

Tak for svaret.

 

Coax er det stik der går til TV? Der har jeg fået et korrekt stik med. Var bare usikker på om jeg kunne bruge alm. datakabler i stikkene rundt i huset, som tilslutnming af diverse apparater der kræver internetadgang?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok