Hop til indhold
  • 0

Dimmervalg - Trådet Ihc Ønske Om Programmeringsmulighed


arberg
 Share

Spørgsmål

Jeg har et nyt hus med en IHC Controller / Viewer Model 820BA400. Jeg har spots i mange rum, hvor hvert rum / gruppe af spots er koblet på en udgang i tavlen, men hvor jeg ikke har lampeudtag. Jeg har også loft-til-kip og kan ikke komme op til kablerne fra loft-siden af. Jeg ønsker at dæmpe lyset på disse spots samt evt. nogle lampeudtag samt evt. nogle stikkontakter (hvoraf nogle er IHC wireless stikkontakter). Jeg kan leve med at nøjes med at bruge LED i samtlige pærer på samme udgang, men jeg vil fortrække hvis det er muligt at nogle pærer på en udgang er halogen og andre er LED. Jeg har nok 10-12 rum/grupper jeg godt kunne tænke mig at lysdæmpe, hvis prisen ikke er grotesk.

 

 

Jeg kan selv programmere, og vil gerne have mulighed om at kunne programmere spottene til at have dæmpet lys om aftenen. I bedste fald vil jeg gerne kunne programmere lyset så det dæmpes gradvist, og uafhængigt i alle grupper.
 
Jeg har købt nogle Philips MasterLed GU10 4w (primært denne: www.elux.dk). Jeg har dog langt fra købt til hele huset, for jeg venter med resten til jeg har fundet pære + dimmer som virker sammen. Det er dog ikke væsentligt, jeg vil gerne sælge alle spots, og købe andre, hvis det kræves for at få bedste dimmer-løsning.

 

Schneider-electrics guide anbefaler til Philips MasterLed 6w pære kun denne Dimmer 1000 LR: http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?LKnummer=820B1231. Den pære jeg har købt (og planlægger at købe flere af) er følgende: www.elux.dk. I følge de eksisterende programblokke i IHC Visual programmet ser det ud til at deres lysdæmpere kun kan huske to niveauer, og at jeg ikke selv kan kan angive et niveau lyset skal tændes på i koden. Det passer også på vejledningen for 1000 LR dimmeren, men er egentligt ikke det jeg ønsker.

 

I denne gamle IHC-User tråd Hvilken Dimmer??? roser Lars og Torben wireless dimmer og siger de kan meget mere. Jeg kender ikke til wireless dimmers, men så vidt jeg kan se så er det lampeudtag, som kobles på stedet i huset. Eftersom jeg ikke har lampeudtag til mine spots kan jeg ikke det. Nogen nævner også kombi'en men jeg kan heller ikke se hvordan jeg kan bruge den. Hvis der er en wireless løsning som kunne fungere for mig, må I gerne næven den :)

 

Mvh Alex

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tror det er denne du skal kigge efter:

 

http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=23&n3=68&n4=187&n5=900

 

Den placeres i et underlag ved siden af tavlen.

 

Kombi modulet er perfekt til udskiftning af eks. en eksisterende tænd/sluk kontakt. Lampeudtaget kan bruges, hvis man har et lampested i rummet, med klemme både op og ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok