Hop til indhold
  • 0

Ihc Controller Ikke Fundet, Men Kan Pinges


andreast
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har i et halvt års tid administreret min controller i fritidshuset uden problemer - via både lokalt net og gennem en VPN tunnel

For nogen uger siden fik jeg problemer (lokalt tilkoblet) med at IHC programmet i kommunikationsstatus skrev :
"LK IHC controller ikke fundet, men <ip-adresse:443> svarer på ping"
Jeg fik ikke liv i den før efter en fuld power cycle af tavlen.
Nu sidder jeg hjemme og har samme problem. Periodisk kan programmet finde controlleren, men påstår at der ikke er noget projekt at hente.
Det mærkelige er at man kan forbinde sig til controlleren via web (port 82) og fx køre serviceview, som også er på port 443. Det gør ingen forskel om jeg prøver gennem VPN tunnellen eller "udefra" via dynDNS.

Har andre oplevet dette og evt. opfundet en kur ?

Hilsen
Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Andreas.

 

Jeg tror at du er ude i det problem vi andre også oplever i denne tråd; http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4252-ihc-via-iphone-eller-ipad/

 

LK arbejder på en løsning, men der er ikke kommet noget fra dem endnu.

 

Et par stykker herinde har prøvat at skifte væk fra standard porte, og det har hjulpet i de tilfælde, så du kan prøve at ændre port 443 til noget andet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak skal du have, Bjarne !

Jeg hænger mig på den anden tråd og har givet feedback via LK's "spørgeskema".

 

Det er jo ikke så let at få den helt væk fra :443, da java-tingen redirecter til :443 kort tid efter opstart alligevel. Dette faktum gjorde at jeg var nødt til at gå tilbage til 443 fra 10443, fordi den kører igennem en router med port forwarding og redirect'en knækker filmen. Dermed kræver det en VPN forbindelse for at kunne administrere udefra :(

 

//Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok