Hop til indhold

Ipad På Væggen


Recommended Posts

Udgangspunktet med apps:

App til ihc

App til musik systemet i huset

App til dørtelefon

App til kamera

App til spabad

App til garageport

App til Danfoss termostater

App til alarm

App til Remote controll til tv

Der bliver sikkert mere

Alt dette skal gerne sættes sammen til en app ved hjælp af nogle super dygtige programmøre syd på :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Udgangspunktet med apps:

App til ihc

App til musik systemet i huset

App til dørtelefon

App til kamera

App til spabad

App til garageport

App til Danfoss termostater

App til alarm

App til Remote controll til tv

Der bliver sikkert mere

Alt dette skal gerne sættes sammen til en app ved hjælp af nogle super dygtige programmøre syd på :-)

 

Det lyder spændende lad os høre og se :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu går jeg og kikker på Microsoft Surface Pro med Windows 8.1. Kan godt lide at det er et mere "åbent" operativsystem end IOS. Tænker at man måske kan bruge AutoHotKey til at binde forskellige apps sammen.

Nogen der har prøvet det?

 

Synes også at det er eddersmart at man bare kan placere tastaturet tæt på enheden, så snupper den automatisk, via magnetisme, tastaturet og forbinder det. Når man så er færdig med at bruge det, flår man det bare af

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv lige bestilt. Vi var meget i tvivl om hvilken holder vi skulle købe.

 

Vi er ved at totalrenovere og det betyder forsatsvæg i hele hytten = gips overalt.

 

Vi ville begge to meget gerne have en Ipad frem for visility, og vi ville rigtig gerne, at den kunne indbygges i væggen. Jeg brugte MANGE timer på at granske nettet for muligheder, og efter lang tid fandt jeg frem til to løsninger:

 

Iroom - motoriseret ca. 8500kr - http://www.ipad-dock.at/index.php/minidock-motorisiert.html

Wall smart - 

 

Fordelen ved disse to, er at det stadig er muligt at tage Ipad ud, og benytte den som man plejer, samtidig med at det bliver bygget ind i væggen. Irooms var simpelthen alt for dyr. Den ser rigtig lækker ud, men hold da op en pris. Derfor arbejdede jeg videre og fandt frem til Wall-smart. Den bygges ind i konstruktionen, og males samtidig med væggen. På den måde bliver den fuldt integreret i væggen. Der trækkes strøm til den så den konstant er tilsluttet strøm så den kan lade mens den sidder der.

 

Vi kom så til at snakke om, at elektronik jo som bekendt har en kortere levetid end en typisk gipsvæg. Vi så derfor et scenarie der lød på at ipad gik i stykker om tre år. Vi skulle så have noget nyt, som ikke nødvendigvis passer i den integrerede dock. Dette ville efterlade et ubrugeligt hul i væggen, hvorfor vi igen gik væk fra det integrerede.

 

Vi har nu bestilt en S-dock fra smart-things - http://www.smart-things.com/en/home.html. Den monteres uden på væggen, og er stadig tilsluttet ladestrøm. Inde i væggen trækker jeg et rør gennem dampspærre op på loftet. Her bliver der trukket kabel ned til enheden så den kan lade, og efterfølgende taper jeg røret til for at lukke dampspærren igen.

 

På den måde har vi muligheden for om 3 år at skifte enheden ud, for at trække nye kabler i den gamle væg, vælge ny wall-mount uden på nogen måde at være afhængig af at vi er bundet til apple produkter. Røret i væggen bliver samtidig 40mm så der er rigelig plads til at trække et evt. hdmi kabel, hvis der skulle blive behov for dette....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok