Hop til indhold

Software Til Original Ihc Controller (120B1201)


Recommended Posts

Jeg har den originale controller som programmeres med et 16 bit DOS program og forbindes med RS232. Ingen af disse teknologier har overlevet, men det er muligt at erhverve sig en UBS-rs232 konverter, hvilket jeg har gjort. Jeg har dog ikke en så gammel computer liggende at den kan køre DOS programmet til at programmere controlleren.

 

Den originale controller fungerer stadigvæk fint efter 15 år men nu skal der programmeres lidt igen.

 

Er der nogen der har erfaring med, eller ved, hvordan man kan programmere disse controller hvis man ikke lige råder over et computer teknisk museum? Dvs kender til nyere software der kan programmere controlleren eller en emulator der kan køre det gamle 16-bit DOS program på enten en Mac eller en 64-bit Windows 7?

 

/soren

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det har jeg, har kørt det i et dos vindue og svaret jeg fik var, at den ikke kunne køre 16-bit programmer. Jeg ved ikke om det er CPUen eller Windows versionen der begrænser det men en google søgning bekræftede at 16 bits DOS programmer ikke kan køres. Måske har windows 8.1 en bedre bagudkompatibilitet til DOS?

 

Jeg får følgende besked når jeg forsøger at køre detpost-6394-0-38952500-1390487757_thumb.pn

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Term IHC programmet, er det ikke et Windowsprogram så vidt jeg husker. Du skal ikke afvikle det i er DOS vindue, men direkte i Windows hvor det skal installeres først.

 

Men du kan også bruge et hvilket somhelst terminalprogram til at kontakte controlleren, da selve billedet dannes i controlleren og du bare er på via en "terminal".

 

Du kan bruge programmer som ZOC, hvis det stadig er til at finde. Der var engang et standard med i Win98.

Måske du kan finde det her: http://www.windows8downloads.com/win8-zoc-terminal-ssh-telnet-serial-client--ahipqima/

Portindstillinger er så vidt jeg husker: 9,8,1, none

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok