Hop til indhold
  • 0

Slukalt/godnat Hjemme/ude... Det Burde Da Være Simpelt.


PeterStr
 Share

Spørgsmål

Hej IHC'er

Jeg har opdaterede min controller til en Visual 2.0 m/View. (ver. 6.2, firmware 2.7.168)

 

Mine dimmer er det eneste der ikke slukker, på min godnat funktion. Gælder også slukrum.

Min hjem/ude funktion gør intet og jeg kan ikke gennemskue hvorfor.

Velkomstlys virker ikke.

 

Jeg gætter på at slukalt og godnat fejlen på dimmer skyldes at de er styret fra 230V output på "ben" 3, og ikke spændings reguleret. Men er det løsning at spændings regulere den med 24V eller skal man have nogle andre dimmer. Er det overhovedet dimmerne der er problemet.

 

Indput ønskes, da mit hoved ikke rummer meget hår, længere.

 

På forhånd tak..

 

Peter

Bolig.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej IHC'er

Jeg har opdaterede min controller til en Visual 2.0 m/View. (ver. 6.2, firmware 2.7.168)

Mine dimmer er det eneste der ikke slukker, på min godnat funktion. Gælder også slukrum.

Min hjem/ude funktion gør intet og jeg kan ikke gennemskue hvorfor.

Velkomstlys virker ikke.

Jeg gætter på at slukalt og godnat fejlen på dimmer skyldes at de er styret fra 230V output på "ben" 3, og ikke spændings reguleret. Men er det løsning at spændings regulere den med 24V eller skal man have nogle andre dimmer. Er det overhovedet dimmerne der er problemet.

Indput ønskes, da mit hoved ikke rummer meget hår, længere.

På forhånd tak..

Peter

Hej Peter.

IHC Standard programmet er lavet til at styre UNI400 lysdæmpere - altså en lysdæmper som har separat slukklemme og 2 lysniveauer. Går ud fra at det er 350LR dimmere du har, og de har altså kun touchklemme. Om de styres af 24V i stedet for 230V vil derfor ikke hjælpe dig. Som Lars er inde på, kan man kortvarigt fjerne forsyningen til lysdæmperen når man laver en sluk alt på dem. Det er absolut ikke den mest velegnede lysdæmper at bruge til IHC styring.

Har lige kigget kort i dit program, og du må absolut også have problemer med styring af dioderne i dine tryk. Jeg ved ikke lige hvad din plan med dem er, men man kan ikke bare styre en udgang fra alle de funktionsblokke man lige synes, UDEN at det vil give problemer. Når du f.eks. tænder/slukker for en diode fra en funktionsblok er problemet, at den så også vil sætte udgangen ON/OFF i de andre funktionsblokke den også er forbundet med. Der kan derved opstå en helt utilsigtet styring "baglæns" gennem nogle funktionsblokke. Derfor er det en god idé at en udgang i venstre skærmhalvdel, KUN er forbundet et sted. Ellers skal man godt nok holde tungen lige i munden, og virkelig vide hvad man laver, og om det giver en utilsigtet virkning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok