Hop til indhold
  • 0

Hvad skal jeg købe?


Per Svarre
 Share

Spørgsmål

Kære forumJeg er ved at ombygge mit hus og er i den forbindelse interesseret i at indføre IHC wireless. Her er hvad jeg har forestillet mig at bestille og jeg vil spørge om I vil kunne kigge på det og se om der er noget jeg mangler eller har for meget af. Jeg forventer selvfølgelig ikke at I kan sige noget om mængden af stikkontakte, afbrydere o.s.v. men mere om det vil kunne gøre hvad jeg forventer.Antal Nr Beskrivelse1 120 B 1062 Strømforsyning 72 W1 120 B 1010 Input 24 V d.c. / 24 mA med 16 indgange1 120 B 1021 Output 24 Vdc. med 8 udgange1 506 D 6502 FUGA IR modtager, 16 kanal. Hvid1 120 B 1303 Skumringsrelæ med solsensor1 169 E 5014 Planforsænket gruppetavle PGE150-14, lysegrå1 169 D 0637 Dæksel for afblænding af 6 M36 enheder, hvid1 14 83 157 PT-HF 3x2x0,6 kabel 100m rulle 1 820 B 1400 Wireless Controller med integreret Viewer (inkl. software)1 820 B 0010 Antennekabel 10 mtr.2 505 D 6102 Wireless Lampeudtag 80mm Dimmer 250W UNI Hvid22 505 D 6501 Wireless Fuga Stikkontakt 1½ modul Hvid18 505 D 6101 Wireless Fuga Kombi Dimmer 250W UNI Hvid2 505 D 6002 FUGA Batteritryk 4 Slutte Hvid2 505 D 6003 FUGA Batteritryk 6 Slutte Hvid1 505 D 0000 Wireless Remote 8 kanalerMit hus er fra 2000 med standard FUGA el (vil der som standard være plads til IHC Wireless i indmurings dåserne?).Jeg vil gerne kunne gøre følgende:• Styre lys tænd/sluk og styrken på alle lamper tilsluttet en wireless kombi dimmer eller en wireless lampeudtag 80mm dimmer.• Styre tænd/sluk på alt tilsluttet en wireless FUGA stikkontakt.• Styre tænd/sluk ved hjælp af skumringsrelæ.• Kunne udvide med PIR senere (Hvilken en skal jeg bruge? Er der en udendørs variant?)• Kontrollere systemet med en IR fjernbetjening (Jeg har koderne)• Kontrollere og styre det hele fra Internettet. Jeg kunne godt tænke mig og købe røgalarmen men jeg syntes det bliver lidt for dyrt når man tænker på at en pakker med tre almindelige koster 100,-. Så vidt jeg kan forstå skal jeg, hvis jeg vil udvide med røgalarm, have et batteri, ”horn”, røgalarmerne og røgalarm fod!? Har jeg misforstået noget eller er det rigtigt.Jeg er ikke specielt interesseret i alarmen men er der ellers funktionaliteter jeg ikke har for øjeblikket som jeg ville kunne få hvis jeg investerede en smugler mere fra starten af?Det var en ordentlig smøre men jeg håber I vil kunne hjælpe mig med at bestille det rigtige.MVHPer Svarre

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC wireless kan \"kun\" håndtere 64 komponeter.. IALT..men hvis du bygger om og skal trække ledning, så ville jeg uden tvivl vælge den fortrådede løsning, det er nok det billigste i længden.husk at wireless er ment som et \"stand alone\" produkt der kan sammen med IHC.det smarte ved wireless, er alle de underlige steder man kan sætte dem og steder hvor man renovere..det bedste resultat er den fortrådet i din situation.du skal købe en controller med VIEWER i,så skal du koble op fra nettet.når du har den fortrådet løsning kan du altid finde en PIR at sætte på. alt efter de ønsker du har til den.håber det kan bruges

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen for at bruge wireless her. Jeg vil dog nok overveje om der er brug for så mange wireless stikkontakter og dimmer. Bruger du alle dine stikkontakter idag?? ;) Jeg ville heller udskifte dem hvor du bruger f.eks. kaffemaskinen, bordlampen osv. På dine indkøbsseddel har du valgt en controller med viewer og med den kan du jo alle de ting du skriver. Mth. røgalarm, ja det er en dyr løsning for en røgalarm. Men du kan jo også bruge den til envt. alm. alarm ved at bruge de lydgivere der bliver bruget. Og du kan jo også få systemet til at tænde alt lys når alarmen udløses. I bund og grund handler det vel om komfort... og hvor meget man vil have (købe) af den. B)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for kommentarerne. Med hensyn til antallet af stikkontakter og dimmer så har jeg faktisk 38 stikkontakter men vælger (I første omgang) kun at bestille 22. Med dimmerne har jeg tænkt mig at skifte alle da det kommer til at se pænest ud og give mest fleksibilitet.Jeg har valgt at tage wireless over det hele, også der hvor jeg renoverer, fordi jeg ikke tror jeg vil kunne spare noget ved at trække kabler. Med hver wireless få jeg også en dimmer hvor hvis jeg skulle trække kabler skulle have en dimmer i el-skabet!? Og jeg skal have en elektriker til at trække kabler (dyrt). Endelig drejer det sig kun om ca. to dimmer og to stikkontakter i det nybyggede (ca. 2000,- og du får ikke meget el-arbejde for 2000,-).Med hensyn til kabel. Jeg syntes det kabel der hører til IHC er vanvittig dyrt, jeg er godt klar over det er skærmet og må føres sammen med stærkstrøm, men hvis man ikke har det behov er der så noget forgjort i at bruge almindeligt 5e LAN kabel, det er enkelt ledet og snoet… Hvad er jeres tanker og erfaringer? Vil der være plads til wireless i en standard muredåse fra år 2000?MVHPer Svarre

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

svarre skrevet:

Tak for kommentarerne. Med hensyn til antallet af stikkontakter og dimmer så har jeg faktisk 38 stikkontakter men vælger (I første omgang) kun at bestille 22. Med dimmerne har jeg tænkt mig at skifte alle da det kommer til at se pænest ud og give mest fleksibilitet.Jeg har valgt at tage wireless over det hele, også der hvor jeg renoverer, fordi jeg ikke tror jeg vil kunne spare noget ved at trække kabler. Med hver wireless få jeg også en dimmer hvor hvis jeg skulle trække kabler skulle have en dimmer i el-skabet!? Og jeg skal have en elektriker til at trække kabler (dyrt). Endelig drejer det sig kun om ca. to dimmer og to stikkontakter i det nybyggede (ca. 2000,- og du får ikke meget el-arbejde for 2000,-).Med hensyn til kabel. Jeg syntes det kabel der hører til IHC er vanvittig dyrt, jeg er godt klar over det er skærmet og må føres sammen med stærkstrøm, men hvis man ikke har det behov er der så noget forgjort i at bruge almindeligt 5e LAN kabel, det er enkelt ledet og snoet… Hvad er jeres tanker og erfaringer? Vil der være plads til wireless i en standard muredåse fra år 2000?MVHPer Svarre
hvis dimmeren er wireless, behøver du ikke en dimmer i skabet..det kabel der skal trækkes skal være 0,6mm2, 5e lan kabel er kun 0,35mm2 ca.så den duer ikke.men nu når du tager alt i wireless, skal du kun bruge en controller og en strømforsyning, så er du kørende.bare du holder dig til de 64 enheder/komponenter.dybden på wireless komponenter passer i alle murdåser.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så nu har jeg bestilt. Regningen lød på omkring 33.000,- (Jeg tog også røgalarm med, det blev ca. et par tusinde mere så jeg tænkte, hva´ fanden.)Jeg vender med garanti tilbage til forumet, når jeg har fået alt det her monteret og skal til at lave noget seriøst programmering. Jeg er meget spændt…..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IHCDK

Hej,64 trådløse enheder som max er en rimlig stor størrelse, men der er INTET der forhindre at man sætter flere på, men systemet bliver så bare det langsommere :ohmy: 64 enheder er LK garantienMed venlig hilsenAllan GøndahlIHC KonsulentEDC NetCon ApS

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok