Hop til indhold

Udelys Slukker Ikke


 Share

Recommended Posts

Hej

 

Dette er mit første indlæg, så bær over med mig hvis der mangler nødvendige oplysninger, for at i kan hjælpe.

 

Jeg har nogle udelamper, der er koblet med ihc og nogle udendørs sensorer med skumringssensor.

 

Grundidéen da vi fik huset bygget var:

Udelyset tænder på 50% når det bliver mørkt.

Er der bevægelser, går lyset op på 100%, og efter nogen tid, ned på 50% igen.

Udelyset slukket kl. 23.

Er der bevægelse efter kl. 23 tænder lyset, og på det tidspunkt hvor det normalt vil gå på 50%, så slukker det igen.

 

Mit problem er at lyset brænder hele natten, og jeg kan ikke gennemskue hvorfor.

Jeg er usikker på hvilket tidspunkt elektrikeren sagde at lyset skulle slukke, altså om det var kl. 23 eller et andet klokkeslæt.

 

Jeg har vedhæftet mit projekt fra IHC Visual v2.7.101.

Skal der bruges andre oplysninger for at kunne hjælpe?

 

 

08-12-2013.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var jeg nok lidt uklar. Elektrikeren har monteret en stor bevægelses og skumringssensor, der ikke er IHC så vidt jeg kan se. Mit bud er at den kan give nogle on/off/skumring signaler af en eller anden art.

Det eneste jeg selv har kunnet finde er en timer på 6 minutter. Resten er for kompliceret til jeg kan gennemskue det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er som Michael siger, desværre ikke noget i dit program der har hverken med PIR, skumring eller lysdæmper at gøre. :(

 

Er det måske lavet med sådan en Servodan 41-233 her?? http://www.servodan.dk/sites/default/files/41y233_03_r4_060818.pdf

 

Det er super ærgeligt, at der er installatører, som skærer hjørner og laver sådanne halve løsninger, når nu der er lavet en IHC installation. Jeg har desværre set det alt for ofte, og det er bl.a. disse løsninger, som gør at nogle (uvidende) mener at IHC "bare" er dyrt købte kiprelæer.

 

Timeren du har fundet på 6 min., er ikke brugt til noget i dit program. Der er de 2 tryk nederst til venstre, ved dør ud og dør terrasse, som tænder/slukker en udgang til noget udv. lys. Om det sætter lyset konstant ON, eller hvordan det fungerer kan man desværre ikke se i programmet, når/hvis det er lavet med en sensor som kører udenom ihc programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der må jeg desværre skuffe dig. Hvis det er den jeg linker til, er lysdæmper, PIR og skumringsrelæ samlet i én, og din IHC ved ikke om den er tændt/slukket/dæmpet, eller om der er lyst/mørkt og om PIR er aktiveret eller ej.

Jeg gætter på at de tryk du har, bare sender strøm ud til lamperne, så hvis du har tændt på trykket vil de derfor være tændt hele natten. Det er selvfølgelig et gæt, da man ikke kan se i programmet hvordan det fungerer, når der er lavet sådan en separat styring udenom IHC'en.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok