Hop til indhold
  • 0

Ihc Bolig Sluk Alt Problemer


Reinhold
 Share

Spørgsmål

Hej alle - jeg har programmeret huset ved hjælp af IHC Bolig masterblokken og rum-blokkene. Dog har jeg det problem at når jeg trykker på "godnat" eller "farvel" tryk så tænder lyset i hall og på min datters værelse, med mindre det er tændt i forvejen, for så slukker det, som det skal - det kipper altså selvom det bare burde slukke ved den sluk alt funktion fra masterblokken.

 

Alt andet slukker helt som det skal - umiddelbart er det kun hall og "Siljes værelse" der ikke vil som jeg vil.

 

Håber nogle derude har noget klogt at sige, for jeg er løbet tør for idéer.

 

Jeg har vedlagt programmet.

 

 

MVH

Reinhold

 

Månelysvej IHC.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Reinhold

 

Du har koblet det samme tryk til flere indgange på masterblokken:

Soveværelse/Ved seng venstre / nederst højre er både koblet til Nattryk og Dagpuls

(du bruger dog ikke dagpuls lige nu)

Hall / Hoveddør nederst / Nederst Venstre er koblet både til Velkomst1 og Farvel ligesom Nøglering / Øverst -

Det er nok det som tænder dit lys i Hall, når du tror du trykker farvel.

 

Grunden til at lyset på værelset ikke slukker ved godnat tryk er at "Godnat" er sat til Nej

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, men når det er nattryk er det langt tryk - derfor kan jeg godt bruge kort tryk funktionen til noget andet - ikke?

 

Og det er fint at lyset ikke slukker på værelset, men jeg synes det er mærkeligt at det tænder når jeg trykker på godnat - det giver da ingen mening.

 

Beklager hvis jeg ikke forklarer mig godt nok - håber det giver mening :)

 

Indtil videre tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK - bruger ikke selv boligblokkene, så jeg kender ikke alle detajlerne.

Jo du kan godt bruge det samme tryk til en kort og en lang tryks funktion. Du skal dog have en Kort-Lang fb ind i mellem, ellers vil altid aktivere kort tryks funktionen, når du vil aktivere langt tryks funktionen. FB 4.1.15.

Prøv det de 3 steder og se om det ikke løser dine problemer.

Bemærk at det dog lægger ekstra 0,75 sek på din langttryks funktion - eks. fra 2 til 2,75 sek.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok