Hop til indhold
  • 0

Spørgsmål Til Skumringsrelæ


David Petersen
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg har nogle problemer med at få en PIR med skumringsrelæ til at virke. Sagen er, at skumringsrelæet i PIR'en simpelthen ikke virker - og jeg har prøvet 2 forskellige PIR enheder, en af dem helt ny.

 

Al programmering osv er lavet, og hvis jeg via Service View selv går ind og manuelt sætter skumringen til ON, da virker min funktion helt som den skal.

På PIR underlaget kan jeg endda selv aktivere skumringsrelæet ved at bruge en lus, men lige så snart jeg sætter en af mine PIR enheder ovenpå underlaget - og skruer skumringen helt over på 'sol' - da sker der absolut ingenting.

 

Er der nogen som har en ide til hvad jeg kan prøve eller nogen ideer til hvad jeg kan have glemt?

 

Jeg bruger fb'en 'udelys'.

 

Tak på forhånd.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Er PIR indstillet til den korrekte funktion ihht vejledningen.

Prøv at logge PIR og/eller indgangen i Serviceview.

Vedhæft evt. også dit program så vi er helt sikker på det ikke er fejlbehæftet

PIR er en 507n0305.

Jeg tror at i misforstår. Det her tror jeg ikke er et programmeringsproblem - men et hardware problem. PIR er indstillet til A - altså brug med IHC.

Jeg har skruet PIR'en helt over på 'sol', dvs. at skumringen burde gå i ON ved 1000 lux - altså dagslys. I serviceview monitorerer jeg skumringen, som dog konstant melder OFF. Dvs, at skumringen ikke går i ON uanset lysniveauet.

Fjerner jeg PIR'en fra underlaget, og sætter en lus på skumringen direkte på underlaget, da kan jeg i serviceview se skumringen skifte fra OFF til ON.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej David

 

Jeg har en ide til hvad det kan være. I følge vejledningen er, er det faktisk kun bevægelsessensor udgangen, som du påvirker med A-B-C funktionsvælgeren.

(http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98792_01.pdf).

LK skriver også at skumringsudgangen ikke kan bruges med IHC først i vejledningen.

 

Forskellen er at når du vælger A, vil PIR'en ligge 0v på bevægelsesudgangen når der er bevægelse (korrekt i fht. IHC), mens skumringsudgangen vil gå høj - dvs. 24V på udgangen, når det er for mørkt. Se under tekniske data i vejledningen.

 

Du kan enten bruge den korrekte PIR (http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?LKnummer=507N0304), eller prøve at se om det virker med en inverter funktionsblok i mellem din skumringsudgang og din udelys funktionsblok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok