Hop til indhold
  • 0

IHC-net - signal til projektor og b&o


Michael Larsen
 Share

Spørgsmål

Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig hvordan jeg får håndtere billed og lydsignaler i ihc-net. Jeg har antenne A110, net, tele b&o masterlink samt B&o Powerlink moduler på tavlen. Konkret har jeg ønske om, at få:- Billedsignal ind via ihc-net stikdåserne og ud til en projektor via IHC-net installationen (uden at skulle trække nye kabler). Det kunne f.eks. være dvd, playstation eller pc signal m.v.Jeg er i tvivl om LK´s modulator er løsningen, og om sinalet digital antenne / HD-signal / dvd via modulatoeren kvalitetsmæssig bliver forringet- lydsignal ind vi ihc-net stikdåserne og ud til min B&O Overture - Jeg forestiller mig, at det er via aux-indgangen. Eller er der andre mere hensigtsæssge løsninger.- kabler. Skal der fabrikeres specielle kabler og i givet fald, hvor køber jer dem?HilsenMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg glæder mig til, at høre mere, og kan HD komme med, giver jeg en kold...B) Jeg har ikke købt modulator endnu. Det vigtigste er, da jeg lige skal have fundet den optimale løsning. Så alle muligheder er åbne.Jeg faldt over et indlæg på recordere.dk, som måske kan inspierer.http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29673&PN=15HilsenMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg må indrømme at IHC-net ikke er min stærke side, så jeg skal lige læse lidt op på det.men jeg mener man kan bruge antennefordeleren som "stand alone", så den burde kunne sende signalet fra et udtag igennem tavlen, som patches over til udgangen, og hvis man har brugt IHC net kabel, burde HD komme med, da kablet kan klare 900 mHz.tygger lidt lidt videre

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

på recordere.dk har jeg fået dette input - giver det mening for dig?:---Prøv evt. at snakke med Thøger hos visility.com.Ellers har jeg nogle baluns der konverterer billede til CAT5/6 (IHC-net).mvh Simon - cinevision.dk-----------I øvrigt har jeg søgt på google, og har fundet et par hjemmesider, som måske er relevante.Min tekniske viden på dette område er dog begrænset, men det kan være det siger jer nogethttp://www.intelix.com/http://www.avovercat5.com/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejsaJeg vil starte med at understrege, at jeg kun ved meget lidt om IHC NET, men.Jeg antager, at når vi snakker HD, har med en kvalitet at gøre bedre end et "gammeldags traditionel HF signal" Det kunne være fra en DVD afspiller. Så snart vi modulerer sådan et signal ud som HF på et net, hvad enten det er et koaksial kabel, et IHC NET kabel, eller noget helt tredje, bliver kvaliteten mig bekendt ikke bedre end hvad HF standarden tillader. Jeg vil mene, at det ikke nødvendigvis er mediet det transporteres på som er årsagen, men mere måden denne teknologi gør det.Er "HD" ufravigeligt, vil jeg derfor mene at løsningen må baseres på noget grej som det Mike linker til, eller også (måske er det netop sådan det fungerer) en "media-engine" som kan samle eksempelvis PS3, DVD / BluRay mm. signalerne, og distribuere det som et data stream baseret på eksempelvis MPEG2 / MPEG4 codec'et. Efterfølgende vil det kræve, at de apparater som skal kan gøre brug af stream'et for det første fysisk kan forbindes til det, sikkert via RJ45, og dernæst er i stand til at decode streamet.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Sorry to say, BUTDen måde som I ønsker at anvende det hedengangende IHC NET, er ikke lige til og bestemt ikke det som det oprindligt er tænkt til .IHC NET er ikke en meter mere end et kedeligt PDS netværk med en special antenneforstærker, der kan sende et TV signal afsted med 90 dB ad to ledere.Og i disse tider hvor alt skal klargøres til den helt store fiberløsning og IPTV er det gamle analoge tv signal på vej UDJeg pejer at sige til mine kunder at de er ligeså godt stillet med et CAT6 anlæg.Når det så er sagt, så findes der en mængde løsninger til forskellige signaler over CAT5 og specialt i UK, er det det helt store.Så prøv at finde nogle af disse adatore, da IHC NET dybest set jo bare er et OPEN END NETWORK :-)MhvAllan GøndahlIBI konsulentProIBI A/S

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Egentlig er et trådet PDS netværk jo fornuftigt nok, et bedre, men væsentlig dyrere alternativ, er vel et fibernetværk.? Med de data der skal flyttes når vi begynder at snakker IPTV, og i en fornuftig kvalitet, stiller det selvfølgelig krav til komponenternes kvalitet. Her er min umiddelbare overbevisning, at det kabel- og stikmateriel, som IHC NET blandt andet dækker over, er af ganske fornuftig kvalitet, men måske lidt dyrt.Jeg mener at udfordringen i et "hjemme media setup" er at finde det materiel vi tilslutter i hver sin ende af kablerne. Og her er jeg helt enig med Allan i, at løsningen med at modulere et HF signal ud på netværket ofte vil være en kortsigtet og ringe løsning.Ofte vil semi pro / hjemmesystemer basere sig på en "server" af en art, som samler dine kilder, og er i stand til at distribuere det på dit netværk som et data stream. Som Allan også skriver, er udvalget absolut stører og mere udbredt i UK / US.Mit bedste bud vil være at søge på Google./Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok