Hop til indhold
  • 0

Åbning/lukning Af Garageport (Potentialfrit Relæ?)


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

1:

Det nemmeste er nok at koble et som disse:

http://elsag.dk/stikbensrelae/1-pol/stikbensrelae-1-pol.htm

på en ledig udgang (24V eller 230V).

 

2:

Dvs. det ikke har elektrisk forbindelse noget af det andet i din installation. Spændingspotentialet er frit, i modsætning til en "standard" IHC udgang, der altid har det ene ben forbundet til 0 (nul) i din 230V installation.

Når noget er potentialefrit kan man derved koble 2 ting sammen med hver sin strømforsyning (potentiale).

 

(PS: Det var den "populære" forklaring, og måske ikke helt tekniske korrekte).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1:

Det nemmeste er nok at koble et som disse:

http://elsag.dk/stikbensrelae/1-pol/stikbensrelae-1-pol.htm

på en ledig udgang (24V eller 230V).

 

 

Uha - jeg har godt nok svært ved lige at se "diagrammet" foran mig hvor et relæ indgår i forhold til en udgang fra mit IHC:

 

Jeg kan godt "se" on/off på min udgang, men får det så også relæet til at gå enten "on eller off" mod pulsindangen på min portåbner? Under alle omstændigheder er der jo altid fast fase på portåbneren.

 

Var der en venligt sjæl, der kort kunne sætte nogle ord på hvad der sker?

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.

 

Vil man kunne anvende magnetkontaktsæt: 10 86 009 008, til at "fortælle" IHC om porten er åben eller lukket?

Ovenstående relæ virker kun som kip, og IHC vil ikke kunne se om porten åbner eller lukker.

 

 

Jeg kan godt "se" on/off på min udgang, men får det så også relæet til at gå enten "on eller off" mod pulsindangen på min portåbner? Under alle omstændigheder er der jo altid fast fase på portåbneren.

Var der en venligt sjæl, der kort kunne sætte nogle ord på hvad der sker?

På min port skal man blot kortslutte to ledninger (to indgange på dens print), det får porten til at kører op/ned.

Jeg formoder du blot tager disse ledninger fra din port, og sætter dem i ovenstående relæ terminal 12 og 21

Output ledningen fra IHC sættes til A1 og minus/0 til A2.

IHC udgang, vil ikke komme i elektrisk kontakt med porten, med slutte/bryde din port ledning/er.

:-?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok