Hop til indhold
  • 0

Problemer Med Tv Signal, Ihc Net Basic.


chr.kj
 Share

Spørgsmål

Hej.

 

Jeg er helt ny m.h.t. IHC og har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe med :)

 

Vi har lige købt et hus, hvor der er installeret IHC Net Basic. Mit problem består i, at jeg ikke har noget TV signal, dvs. min TV boks kan ikke finde nogle kanaler. Jeg har skrevet lidt med sælger af huset, og han siger at det skulle virke.

 

Kan jeg på en eller anden måde kontrollere om modulet virker som det skal eller fejlsøge hvorfor der ikke kommer et signal til mit tv? Jeg har kigget lidt på de vejledninger der er på LKs hjemmeside og der er konstant lys i TV modulet.

 

Jeg har prøvet at skifte kablet mellem de forskellige stik i TV modulet, skifte eksisterende patch kabel ud med et nyt, og også til et andet stik i væg, men desværre med samme resultat.

 

Det er en A111-65 TV controller der sidder og IHC Visual Controller er 1.32

TV boksen er en Triax T-HD 405VA.

 

Er der nogen der har idéer til hvad problemet evt. kan være?

 

På forhånd tak for hjælpen.

 

M.v.h.

 

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Christian, og velkommen til IC-User.dk :)

 

En mulig fejlsøgning kunne være:

 

1.

 Sikre dig du har signal ind i huset. Hvordan gøres det ? Jo tag TV (+ evt. box) med ud til IHC net skabet. Kobl signalet direkte på TVét (boksen) udenom IHC skidtet. På den måde sikre du dig der ikke er slukket for indholdet hvis det kommer fra f.eks. TDC, Stofa eller lign. Er det fra egen antenne (Boxer) burde du kunne se DR1 mm. uden kort. 

2.

Er ovennævnte OK, så kobler du signalet til IHC modulet, og kobler boksen på en udgang. Her skulle der stadig gerne være signal. Måske for kraftigt, det kan du så justere lidt på.

3:

Så patcher du endelig op til det/de rum du vil placere modtageren i og flytter tingene igen :rolleyes:. Juster evt. på forstærkningen igen.

 

På denne måde skulle det være muligt at identificerer hvor en evt. fejlkilde ligger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg prøvet som beskrevet, og jeg har ligeledes fundet ud af at tv modulet er model a110-65 og ikke et a111-65, men det har vel i bund og grund ikke noget at sige, vel?

Ved tilslutning direkte til signalet uden om ihc er der signal. Ved tilslutning gennem ihc tv modulet er der intet signal. Betyder det at mit tv modul er defekt, eller er det alle kabler sælger efterlod der er defekte (kan man evt teste kablerne?)

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er der lys i power LED´n på modulet ?

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98438_01.pdf

 

Hvis ikke kan det skyldes der er slukket for 230V til strømforsyning (der sidder inde i tavlen over modulet) eller den er brændt af.

http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=1401&n3=9998&n4=1715

 

Kablerne kan selvfølgelig også være defekte, men ....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du har prøvet at skifte og koble om mellem forskellige kabler og der ikke kommer signal ud, må konklusionen være at modulet er defekt.

 

Bemærk dog at det kan være et meget kraftigt signal der kommer ud, hvis du ikke har et (langt)installationskabel på. Derved kan du overstyre din modtager som så ikke finder noget signal. Man kan få små dæmpeled til at indregulere dæmpningen/forstærkningen med. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg står med et lignende issue som trådstarter, dog får jeg ingen respons fra antennemodulet overhovedet. Men hvordan tester man om det skulle være defekt?

  • Antennekablet ind i lejligheden koblet direkte til TV'et fungerer. Indgangssignal dermed OK. 
  • Der kan kobles et netværkskabel fra routeren til patchpanelet og fra vægudtaget til TV/computer med god forbindelse. Så kablerne må være trukket korrekt fra fordelingstavlen. 
  • Kablet der forbinder antennemodulet til patchpanelet er testet og fungerer (og er desuden helt nyt).
  • Når strøm tilsluttes lyser lampen i modulet grønt.

Det morsomme(?) er, at så snart strømmen til antennemodulet slukkes, er der signal! Så at kalde enheden en "forstærker" er måske lige i overkanten... bum bum.

 

Men hvis modulet skal udskiftes, vil jeg helst være sikker på at det er det der er problemet. 

 

Nogle input til test af antennemodulet og/eller om problemet skulle ligge andetsteds? 

 

//Kenneth

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har ikke selv testet hvorledes og om der normalt er "lidt" forbindelse gennem et slukket antennemodul. Men noget kunne jo tyde på det.

Men problemet kan så være som i Christians tilfælde, at der er for meget signal. Det kan skyldes meget korte og/eller gode kablingsforhold, samt et fint og kraftigt signal på indgangen.

Prøv at skrue ned for gain og se om det hjælper.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har ikke selv testet hvorledes og om der normalt er "lidt" forbindelse gennem et slukket antennemodul. Men noget kunne jo tyde på det.

Men problemet kan så være som i Christians tilfælde, at der er for meget signal. Det kan skyldes meget korte og/eller gode kablingsforhold, samt et fint og kraftigt signal på indgangen.

Prøv at skrue ned for gain og se om det hjælper.

 

Jeps, det tjekkede jeg også. Ingen respons. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok