Hop til indhold

Opsætning Af Smtp Mail - Igen!


 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen, jeg har læst samtlige tråde om opsætningen af smtp til controlleren, men jeg er ikke lige blevet klogere.

 

Er der nogle der ved om jeg skal åbne for porte i min router eller lign. for at få det til at fungere? - for jeg vil efterhånden mene at jeg har forsøgt at taste det ind 100 gange uden held.

 

Håber nogle kan hjælpe

Link til kommentar
Del på andre sites

Almindeligvis behøver man ikke åbne porte i udafgående retning på en hjemmerouter (måske bortset fra en Cisco).

 

Spørgsmålet er nok mere om din udbyder benytter kryptering for det understøtter controlleren ikke.

Hvilken udbyder er der tale om ? Og hvilken SMTP server og port har du konfigureret.

Ligeledes er det ikke nødvendigvis din mail adresse der skal benyttes som brugernavn, det fremgår af udbyderen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er lidt svært at forklare, men det er et privat domæne jeg har lånt af en ven, han siger det virker på hans controller. Med fare for at give for meget information væk skriver jeg lige den info jeg har fået her:

 

 

Udgående server: asmtp.wannafind.dk

Login: wannafind.dk

Login: reinhold@26828888.dk                           

Password: *********

Udgående mail port: 587

 

Umiddelbart synes jeg jo ikke rigtig jeg kan have tastet noget forkert ind, jeg har dog prøvet begge brugernavne da jeg ikke ved hvilket der er det korrekte.. Men intet virker..

Jeg har også prøvet at ændre modtager email'en - uden held..

Link til kommentar
Del på andre sites

iflg. http://knowledgebase.wannafind.dk/show/e-mail/

 

er det korrekte oplysninger du benytter.

 

Prøv om du kan konfigurerer en alm. mail klient (Outlook eller lign.) og få den til at sende og modtage. Så virker din routeropsætning og netværk ihverttilfælde, og opsætningsfejlen må være i controlleren.

Iflg. opsætningsvejledningen benytter wannafind ikke kryptering så det skulle kunne virke. (det gør det jo også ved din ven). 

Link til kommentar
Del på andre sites

Har jeg misforstået noget eller bruges port 587 oftes til ssl krypt eller?? Og det vil ikke køre.

Jeg brugte til at begynde med en mail udbyder fra www.mail.com da de bruger port 25/110, så det spiller bare. Man skal dog være opmærksom på det ikke virker fra en free mail, men kun som premium til 3,95$ pr mdr

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok