Hop til indhold

Nye Funktioner I Gammelt Anlæg


Tbent
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Har netop overtaget et stort hus på 180m² men en IHC installation, umiddelbart er der kun en enkelt lysdæmper i stuen samt noget udv. belysning som man bruger af funktioner, men der er rigtig mange svagstrømstryk rundt om i huset.

Vi kunne godt tænke os at installation kunne lidt mere ikke det vilde, men efter lidt læsning her på siden er vi kommet frem til følgende:

 

"Sluk alt" når huset forlades ved hoved- og bryggersdør (de er på hver sin side af huset)

"Velkommen hjem" som tænder lys i entre, køkken og bryggers

"Godnat sluk" til lys i huset

Lysdæmpning i køkken/alrum samt børneværelser 

samt nye tangenter med gravering så man kan se funktionen af trykket :-)

Der kommer nok mere når man kommer rigtigt i gang :-)

 

Installationen består af en del input og output moduler samt en enkelt dimmer, samt en power supply, som jeg umiddelbart forstår IHC kan langt det meste af vores ønsker programmeres på nær lysdæmpning er det korrekt?

 

Controlleren er vist en af de første modeller så vil man få mere ud af at udskifte den med en nyere?

 

 

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa

Har netop overtaget et stort hus på 180m² men en IHC installation, umiddelbart er der kun en enkelt lysdæmper i stuen samt noget udv. belysning som man bruger af funktioner, men der er rigtig mange svagstrømstryk rundt om i huset.

Vi kunne godt tænke os at installation kunne lidt mere ikke det vilde, men efter lidt læsning her på siden er vi kommet frem til følgende:

 

"Sluk alt" når huset forlades ved hoved- og bryggersdør (de er på hver sin side af huset)

"Velkommen hjem" som tænder lys i entre, køkken og bryggers

"Godnat sluk" til lys i huset

Lysdæmpning i køkken/alrum samt børneværelser 

samt nye tangenter med gravering så man kan se funktionen af trykket :-)

Der kommer nok mere når man kommer rigtigt i gang :-)

 

Installationen består af en del input og output moduler samt en enkelt dimmer, samt en power supply, som jeg umiddelbart forstår IHC kan langt det meste af vores ønsker programmeres på nær lysdæmpning er det korrekt?

 

Controlleren er vist en af de første modeller så vil man få mere ud af at udskifte den med en nyere?

 

 

På forhånd tak.

 

Hej

 

De ønsker du har listet, kan alle løses med IHC, inkl lysdæmpning - eller det vil sige, hvis du skal have lysdæmpere andre steder, så skal du købe ekstra dimmere.

 

Hvis din controller er den helt gamle DOS version, så vil jeg klart anbefale dig at skifte den til en ny. Hvis det er en Visual 1, så kan den sagtens bruges. Den ultimative løsning vil naturligvis være en ny Visual 2, og her får du også mulighed for Wireless. Det betyder bl.a. at de dimmere du mangler kan installeres som loftudtag, og dermed ikke behøver at side i tavlen.

 

Hvad angår gravering af tangenter, så er det en rigtig god løsning. Jeg pusler selv med tanken, men da jeg synes det er dyrt, er jeg i gang med en mellemløsning hvor jeg printer LK's ikoner ud på min labelprinter og klistrer dem på. Det virker fint, og når konen og jeg så er HELT enige om hvordan det skal fungere, så bestiller vi de rigtige tangenter. Bemærk i den forbindelse, at de nye tangenter vil være hvide og rammen vil være bleget, så ved skift af gamle tangenter skal man egentlig også skifte rammen og det lille mellemstykke, ellers ser det ikke så godt ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror jeg ender med at investere i en Visual 2 controller så er vi vist bedst muligt rustet til lysdæmnings delen, og tak for tippet med at det er hele fronten som skal skiftes på trykkene og ikke kun tangenterne.

Hvor nemt er selve programmeringsdelen i IHC, er det noget som de fleste kan finde ud af efter at have læst manualen og kan man kopiere "kode" fra andres projekter?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok