Hop til indhold

Ihc I Nybyggeri


Recommended Posts

Hej

Jeg er ny bruger på dette forum og sørger lidt råd og vejledning. confused.gif

Står i den situationen at kærsten og jeg skal bygge hus og begynde opstart næste forår. (marts)

Vil gerne have IHC i huset og har fået kæresten med på Ideen ;) .. Har snakket lidt med Huscompaniet men den endelig pris får man først senere i forløbet og banken vil gerne have jeg afsatte et ca. beløb til de forskellig poster så vi har et realistisk budget.

 

 

Hører lidt forskellig om priser . -alt fra at det næsten ikke koster noget (idet de jo i hus prisen er inkl.  en "alm" installation som de så ikke skal lave med IHC boligpakken til at det er meget meget dyrt.   Så derfor ville jeg høre om i kunne hjælpe med nogle ca. priser ud fra nedenstående fakta om hus model .

 


Først lidt Fakta om hus typen:
HUS på 203 M (vinkel) fra Huscompaniet
1 x køkken / alrum med spots.
1 x stue
1 x entre
2 x bad (med spot inkl.)
3 x børneværelse
1 x sove værelse
1 x bryggers
1 x garage
1 x gang

1 plan nybyggeri i Østjylland.


Ønsker priser på følgende: (rimelig tilvalgs priser ved huscompaniet)

IHC bolig
IHC bolig tilvalg : varme styrning (13 zoner)
IHC Bolig tilvalg: automatisk Lys
IHC bolig tilvalg: Udestrøm


IHC Net basic (1 boks = 8 udtag)

Stjernehimmel i Bad
Andet ekstra el kan glemmer at skrive på? - spots mm.


Mvh
Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke nogle aktuelle tal, men mener dog at kunne huske man for ca. 5 år siden sagde at en alm. 130m2 standard (hus) el installation kostede ca. 120-130.000 og at IHC kostede ca. 40% ekstra. Hertil skal så ligges stikledning og tilslutning. Standardprisen pr. indbygningsspot er ca. kr. 1.000. En stjerne himmel, tja...... hvad koster en stjerne ;-)

Men det afhænger selvfølgelig meget af valg. Med hensyn til inspiration og ideer, så søg lidt i forummet. Vil dog selv anbefale at få PIR i ALLE rum, kontakter på alle døre/vinduer (alarm+anden styring), samt rigelig kabler/rør til udvidelser såsom div. rumfølere, lydgivere mm.

Det er nok ikke så meget et spærgsmål om hvad andre installationer har kostet/koster, men om din (tillægs)pris er rimelig for lige netop dit byggeri.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået at vide af HC at IHC havde de ikke noget endelig pris på idet de afhænger jo af mange tilvalg som man laver med elektrikeren. De kunne godt lave et løst bud, Så det var mere for at få et realistisk budget og have med i banken .

Havde egentlig i første omgang fra valgt IHC alarm pga. At vi pt har Falck alarm med kontrol central. Kan IHC koblet op på en kontrol central og vil i anbefale det fremfor Falck.?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået at vide af HC at IHC havde de ikke noget endelig pris på idet de afhænger jo af mange tilvalg som man laver med elektrikeren. De kunne godt lave et løst bud, Så det var mere for at få et realistisk budget og have med i banken . Havde egentlig i første omgang fra valgt IHC alarm pga. At vi pt har Falck alarm med kontrol central. Kan IHC koblet op på en kontrol central og vil i anbefale det fremfor Falck.?

 

Det gør den alm. installation også, og det er sådan hos HC at det afklares på elmødet efter du har skrevet under, er du i tvivl ville jeg bare være hård og tage det el møde inden så du har budget på plads. Der er en el prisliste fra HC den har du vel fået?

 

Kan oplyse dig at 13 zoners gulvarme styring koster 35.000, alarm stor 21.000, pir føler 1900, spot 800,  osv osv.... der er kun det med der absolut er et lovkrav/man kan slippe af sted med, dvs. et lampested pr rum, så hvis du har en stue på 30 kvm er der et lampe sted. har du en fordelingsgang, er der et sted du kan tænde lyset, uagtet hvor mange døre der er ind til gangen... der kan ligge et anseligt beløb i ekstra omkostninger i el tilvalg....

Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke fået et tilbud fra HC endnu idet jeg lige ville danne mig et overblik over hvad vi skal snakke med banken om. Har dog fået nogle tilvalg pris som jeg har puttet ind i mit budget ( gips lofte, alu vinduer samt samt mursten. ) dog var deres ihc et temmeligt løst gæt og derfor ville jeg hellere have nogle realistisk bud så jeg kunne lave et mere sikkert budget :-)

Men har ikke fået en el pris liste fra dem, da jeg netop tænkte at det var svært at have det idet det ofre var afhængige af huset .. Men der findes måske en længe liste med "faste " el tilvalg?

Er ihc alarmen de 21.000 ,- "værd" ? . Her tænker jeg i forhold til Falck ? ( kontrol central , samt præventiv/ kendt mærke )

Link til kommentar
Del på andre sites

Det bedste må da være at starte med at få et tilbud på det hus i gerne vil have, med alle de tilvalg i vil have.

find prisen på grunden, og så gå i banken med den pris.

 

Hvis de så mener at der skal justeres lidt så kan man altid gøre det, efterfølgende

Link til kommentar
Del på andre sites

Det bedste må da være at starte med at få et tilbud på det hus i gerne vil have, med alle de tilvalg i vil have.

find prisen på grunden, og så gå i banken med den pris.

 

Hvis de så mener at der skal justeres lidt så kan man altid gøre det, efterfølgende

 

Har selvfølgelig også afsat en "buffer" i mit budget, men vil bare gerne være "meget" forbedret til møde med HC, da de trods alt lever af at sælge tilvalg. Hvis vi har et nogenlunde overblik over hvad det kommer til at koste , ved man også nemmere om deres tilvalg priser er okay eller der er noget at presse dem ned på. :-)..

 

Grunden er fundet , de større tilvalg er også lagt ind, men lige el delen er meget "usikker" idet man først tager det endelig møde med elektrikeren når processen er i gang. 

 

 

Er der nogle el tilvalg jeg huske på også ?  

Link til kommentar
Del på andre sites

Normalt er telestaterne leveret af vvs'eren, og sikkert allerede med i HC's tilbud. Så tror ikk du skal springe på et tilbud på 35000kr for varmestyringen. Budet bør max være 15000kr

I forhold til den prisliste jeg sidder med står der specifiket, det er inkl. gulvfølere og excl. telestater.

 

Helt uden for el-delen, syntes ikke jeres tilvalg lyder ret voldsomt, hvad med opgradering af køkken, trægulve, klinker, etc etc...

 

hvis du sender mig en PM kan jeg sende dig prislisten, ellers spørg din HC sælger om at få den.

Link til kommentar
Del på andre sites

I forhold til den prisliste jeg sidder med står der specifiket, det er inkl. gulvfølere og excl. telestater.

 

Helt uden for el-delen, syntes ikke jeres tilvalg lyder ret voldsomt, hvad med opgradering af køkken, trægulve, klinker, etc etc...

 

hvis du sender mig en PM kan jeg sende dig prislisten, ellers spørg din HC sælger om at få den.

 

Har sat lidt ekstra af til inventar og hvidevarer også :-) Vi har kigget lidt på køkken delen ved HTH og ca. regner os frem til hvad der kommet af tilvalg hos dem.  Vedr. gulv har vi en tanke om at beholde standart i værelserne men så bruge lidt ekstra i køkken og stue afhængelig af deres priser.

 

hvidevarer har vi undersøgt priserne på nettet og afsat et ekstra beløb der plus lidt ekstra (pga. at HC sikkert vil have lidt til montering.) Skulle vi så ende langt fra hinanden i tilvalg priser på hvidevarer må vi vurdere om det er besværet selv at bestille , montere det "lette" hvidevarer poster.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke hvordan der virker i Jylland, men syntes generelt deres tilvalgspriser er meget gennemskuelige, i kan i showroomet se præcis hvad opgradering pr. kvm til andet gulv koster, etc. omkring hårdhvidevarer så er min erfaring du skal regne med en rabat på ca 25% fra vejl udsalgspris, og det betyder der er endnu ca 25 % at spare hvis du selv køber og monterer, fordi nebutikkerne ligger på ca. 50% af vejl udsalgs priser...

 

Kan kun opfordre til at have styr på alle de "små" beløb for det kan hurtigt løbe løbsk.... husk også ekstra fundering, bortkørsel af jord og strøm under byggeriet!

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok