Hop til indhold

Tids Server På Ihc


Recommended Posts

Hej IHC user.

 

Er der nogle af jer her inden der kan få held eller har haft held til at få IHC tids server til at køre. Jeg har sat min DNS server adresse op som jeg har fået oplyst af fullrate og jeg har prøvet med de tids server man kan finde på http://tf.nist.gov/tf-cgi/servers.cgi . Men uden held. Jeg kan nok styre mit IHC udefra med min Iphone via appen.

 

Hvad gør jeg glat eller hvad mangler jeg?

 

MVh Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

den tidsserver jeg bruger hedder nist1-ny.ustiming.org og virker fint. Det er vist efterhånden ikke så manger servere der er tilbage på NIST systemet.

Jeg formoder du sidder bag en router ? Normalt er det tilstrækkeligt at skriver routerenes IP adresse som DNS server. Det vil normalt være samme adresse som du har brugt som gateway adresse i netværksindstillinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

den tidsserver jeg bruger hedder nist1-ny.ustiming.org og virker fint. Det er vist efterhånden ikke så manger servere der er tilbage på NIST systemet.

Jeg formoder du sidder bag en router ? Normalt er det tilstrækkeligt at skriver routerenes IP adresse som DNS server. Det vil normalt være samme adresse som du har brugt som gateway adresse i netværksindstillinger.

Hej

Jeg har prøvet med din addresse på tidsserver og jeg har ingen held af det. Ja jeg sidder bag en Zyxel P-2601HN-F1 router fra fullrate. Jeg har prøvet at taste min router IP adresse ind i IHC DNS server

192.168.1.1 sammen min gateway adresse 255.255.255.0 også prøvet at det samme i begge felter med hver addresse uden held.  Er ved at være burgt for ideér!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg studser over at du skriver "gateway adresse 255.255.255.0". Det plejer at være det man skriver i subnet.

Så altså det bør være:

IP-adresse: 192.168.1.XXX (mellem 2 og 255 - pas på ikke at ramme en der bliver brugt i forvejen. Det er en god ide at gå over 100, da fleste hjemmeroutere er sat op til at tildele adresser op til 100.)

DNS: 192.168.1.1 (router)

Gateway: 192.168.1.1

Subnet: 255.255.255.0

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg studser over at du skriver "gateway adresse 255.255.255.0". Det plejer at være det man skriver i subnet.

Så altså det bør være:

IP-adresse: 192.168.1.XXX (mellem 2 og 255 - pas på ikke at ramme en der bliver brugt i forvejen. Det er en god ide at gå over 100, da fleste hjemmeroutere er sat op til at tildele adresser op til 100.)

DNS: 192.168.1.1 (router)

Gateway: 192.168.1.1

Subnet: 255.255.255.0

I IHC opsætningen skal der skrives en primær DNS  server 192.168.1.1 og en Senkundær DNS server 255.255.255.0 det var henholdvis der jeg skrev min router ip adresse og min subnet adresse. Kan jeg bare "nøjes" med at skrive en primær DNS adresse? Jeg har også prøvet med min udbyders DNS adresse (pri 89.152.129.22 sek 89.152.129.10) synes jeg har prøvet alle kombinationer.

 

Jeg må prøve at få åbnet port 37 for NIST server i min router!! Andre der har gode idé?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok