Mikael1354922304 Skrevet April 11, 2013 Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 HejEr der en der kan fortælle hvordan jeg nemmest fintuner min IHC Net Basis-boks til antenne-delen? Jeg har lidt udfald på nogle kanaler ( specielt efter YouSee er gået helt HD-amok ). Kører youSee direkte ind i "ihc net basis" boksen Jeg har tilt og gain generelt - og så gain på hver udgang ( sådan som jeg lige husker det ).Hvordan griber jeg det bedst an? Til at måle signalstyrke bruger jeg min dreambox dm800c - så jeg kan se signal via telefon på afstand - måske ikke det bedste, men det jeg lige har Og hvilke kanaler bør jeg teste på? Så vidt jeg husker er TV3 og 3+ i den høje frekvens-ende - som bliver tilt-afhængig.. eller... ? Men ellers er jeg rimelig blank - så hvis der er nogen der har en tutorial eller lign ville det være perfekt.LK's manual giver ikke helt hvad jeg ønsker - kan være manglende evner ;o) Mvh Mikael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 11, 2013 Rapporter Share Besvaret April 11, 2013 En metode lige fra hoften uden at have manualen ved hånden kunne være:Start med at notere hvordan skruerne er indstillet INDEN du begynder at regulere noget.Stil fælles gain og tilt i midterstilling, samt den streng med længst kabellængde i midterstilling.Skru op/ned for fælles gain/tilt indtil passende signal, reguler på streng indstillingen. Gentag/kontroler igen at fælles indstillingerne stadig står så der er OK signal.Reguler herefter de øvrige strenge på de individuelle justeringer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael1354922304 Besvaret April 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 15, 2013 Hej LarsMange tak.Lod de 2 generelle gain og tilt være - og stillede kun på de enkelte ledningers gain.Med Dreambox DM800c + smartPhone med signal-meter via wifi til Drambox var det så nemt at jeg er helt ked af ikke at ha stillet på det før ) /Mikael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Mikael1354922304
Hej
Er der en der kan fortælle hvordan jeg nemmest fintuner min IHC Net Basis-boks til antenne-delen?
Jeg har lidt udfald på nogle kanaler ( specielt efter YouSee er gået helt HD-amok ). Kører youSee direkte ind i "ihc net basis" boksen
Jeg har tilt og gain generelt - og så gain på hver udgang ( sådan som jeg lige husker det ).
Hvordan griber jeg det bedst an?
Til at måle signalstyrke bruger jeg min dreambox dm800c - så jeg kan se signal via telefon på afstand - måske ikke det bedste, men det jeg lige har
Og hvilke kanaler bør jeg teste på? Så vidt jeg husker er TV3 og 3+ i den høje frekvens-ende - som bliver tilt-afhængig.. eller... ?
Men ellers er jeg rimelig blank - så hvis der er nogen der har en tutorial eller lign ville det være perfekt.
LK's manual giver ikke helt hvad jeg ønsker - kan være manglende evner ;o)
Mvh Mikael
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts