Hop til indhold

Tænd Af Media Center


 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg har lige ombygget mit media center så det kunne understøtte 3D, og er desværre gået fra et mini desktop til medi desktop så det er blevet lidt størrer end det gamle men jeg fik det grafikkort jeg ville :-) men jeg gider ikke kigge på den kasse i stuen og da alt vores media ligger på en NAS og vi kører IPTV kan det lige så godt stå i teknik skabet i bryggerset, men det er jo ikke meget ved at skal gå derud for at tænde det :-)

Så ville hører om der er nogen der har erfaring med en måde at tænde pc'en på over IHC'en, eftersom det selv slukker når vi lukker det er det kun start af det jeg ønsker, min første tanke var at sætte en jumper på de 2 power pins på motherboardet og så styrer det på 230v output, men det vil det bare ikke, det skal åbenbart tændes på de 2 pins alligevel.

 

jeg har et wireless tryk ved sofa'en hvor vi kan tænde tv og bose'en, lyset over sofa bord osv. og så kunne det lækkert media centeret kunne tændes også, så hvis nogen har en ide hører jeg gerne :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

De fleste pc'er har mulighed for i bios'en at indstille hvad der skal ske når strømmen forsvinder og kommer igen.

Kunne du ikke bare lave det sådan at når du vil tænde den, så laver du en sluk og så tænd kontakten med det samme igen.

I bios'en sætter du den så til tænd altid når der kommer strøm.

Var det ikke en mulighed?

Mvh

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Har en NAS jeg godt kunne tænke mig at vække med 'wake on lan' fra Ihc efter nogle kriterier som eksempelvis:

alarm slået fra = nogen hjemme: send wol pakke kl 17:00..

Alarm slået til = send ikke en pakke kl 17..

Alarm frakobles kl 18:45: send wol pakke..

Etc..

Det må man kunne programmere sig ud af i med en funktionsblok med styring via ur? Nogen der har noget som den slags her der virker? :-)

.. Og naturligvis vigtigst: hvordan/kan Ihc sende en wol.kommando?

Vh Jess

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en NAS jeg godt kunne tænke mig at vække med 'wake on lan' fra Ihc efter nogle kriterier som eksempelvis:

alarm slået fra = nogen hjemme: send wol pakke kl 17:00..

Alarm slået til = send ikke en pakke kl 17..

Alarm frakobles kl 18:45: send wol pakke..

Etc..

Det må man kunne programmere sig ud af i med en funktionsblok med styring via ur? Nogen der har noget som den slags her der virker? :-)

.. Og naturligvis vigtigst: hvordan/kan Ihc sende en wol.kommando?

Vh Jess

Min ihc captain kan med 2-3 timers arbejde nemt lave sådan den kan sende wake on lan kommando. Jeg ser gerne på det i aften

Link til kommentar
Del på andre sites

Lidt mere forklaring/uddybning:

 

1. Start med at købe en rasperry pi - den bruger meget lidt strøm og man utrolig meget :)

SSH ind på din rasperry pi og prøv at køre:

sudo apt-get install wakeonlan

2. Følg min installation guide her: http://jemi.dk/ihc/

 

3. Opret en indgang/udgang som bliver tændt/ændret når du ønsker at tænde din NAS

 

4.Vælg indgang/udgang i IHC Captain og vælg "så start" til at være "kør komando" og sæt den til at køre

wakeonlan 00:08:9b:c4:30:30

Hvor 00:08:9b:c4:30:30 skal være mac adressen på din NAS netværkskort.

 

Læs evt. mere her: http://www.cyberciti.biz/faq/ubuntu-linux-wake-on-lan-client-command-installation-examples/

 

Alt efter hvad OS din NAS kører burde det også være relativt nemt at lave noget der får NAS'en til at sove igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok