Hop til indhold
  • 0

Serviceview Siger Det Virker, Men...


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Håber der er en af jer herinde, som kan finde tid til at kigge på mit projekt.

 

Første problem.

Sluk alt med "Langt tryk" har jeg 3 steder, men den udfører altid "Kort tryk" først. Det vil sige den f.eks. i soveværelse tænder lys i walk in, for derefter at slukke det igen, sammen med alle de andre "Sluk alt" kommandoer.

Men har hørt at det er mulig at få den til at springe "kort tryk" over

De er placeret i Soveværelse "NV", Køkken "ØV - mod baggang" og Entre "NV"

 

Mit 2. problem er at lys i entre 1. sal ikke tænder på pir eller en enkel gang gør den. Men den slukker så ikke igen efter timer udløb.

Kan se i serviceview at pir registerer bevægelse og nedtælling på timer starter. Men lyset går aldrig on. Dette gælder spot og lysekrone 1. sal. Når så lyset en enkelt gang starter, så viser den stadig ikke on i serviceview.

Oplever også at skulle trykke 2 gange på tryk, for at tænde og slukke de 2 overnævnte lyskilder.

 

Håber der er en som kan hjælpe mig. Hvis i har forslag, forbedringer eller ændringer generalt til mit projekt, skal i være velkomne til at ændre og komme med input...

 

Rigtig god påske til jer alle

 

Kristoffer "Szafranski" Nielsen

Szafranski.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

spot og lysekrone er det bare alm wireless udtag eller er det med dæmper?? og hvad er forskellen på dag og nat for du har kun knofigureret mem 1 på dine unidæmper  så der kan kun fremkaldes 1 nivue. hvis jeg skal hjælpe dig bliver du lige nød til skrive hvad du har af dæmpere og hvad det du kunne tænke dig det skal kunne for det ser mig lidt rodet ud med mange blokke..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

spot og lysekrone er det bare alm wireless udtag eller er det med dæmper?? og hvad er forskellen på dag og nat for du har kun knofigureret mem 1 på dine unidæmper så der kan kun fremkaldes 1 nivue. hvis jeg skal hjælpe dig bliver du lige nød til skrive hvad du har af dæmpere og hvad det du kunne tænke dig det skal kunne for det ser mig lidt rodet ud med mange blokke..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

spot og lysekrone er det bare alm wireless udtag eller er det med dæmper?? og hvad er forskellen på dag og nat for du har kun knofigureret mem 1 på dine unidæmper så der kan kun fremkaldes 1 nivue. hvis jeg skal hjælpe dig bliver du lige nød til skrive hvad du har af dæmpere og hvad det du kunne tænke dig det skal kunne for det ser mig lidt rodet ud med mange blokke..

Du fik vist ik skrevet noget

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøver igen :)

Det er alle trådet dimmere Uni 400.

Ved godt mem2 ikke er kabelet, det bliver de inden ret længe, så har bare taget forskud på det.

Derfor er det mem1 som er sat til at tænde under mem2 :)

 

Ved godt det ser rodet ud med fb´er, kan det gøres mere simpelt, så skal du være mere end velkommen..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøver igen :)

Det er alle trådet dimmere Uni 400.

Ved godt mem2 ikke er kabelet, det bliver de inden ret længe, så har bare taget forskud på det.

Derfor er det mem1 som er sat til at tænde under mem2 :)

 

Ved godt det ser rodet ud med fb´er, kan det gøres mere simpelt, så skal du være mere end velkommen..

Hvad med de wireless du har er det bare on off eller er det dimmer for jeg tro godt det kan laves i en blok. du vil bare have det tænder en styrke om natten og en anden styrke om dagen ik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, det hele er meget mystisk. Pludselig virker det hele, hvilket jeg absolute ikke forstår. Eller forstår ikke, hvorfor det ikke virkede forleden.

Beklager de tomme beskeder og dobbelt posts, det sker åbenbart  når det er fra smartphone.

 

Grunden til at jeg har så mange fb´r i entre 1. sal, mht lysekrone og spot er, at hvis jeg sætter dem under samme fb, så vil de ved tryk reagere samtidig og med tiden komme ud af sync. Så vil spot fx være 80% og lysekrone 20%.

Men igen, kan det laves anderledes og mere simpelt, må du gerne vise hvordan.

 

Har du nogen idé til at løse problemet med kort og langt tryk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kort status.

 

Min Entré 1. sal virker, problemet blev løst ved at trække sluk over på dimmeren, eller lavede de numre med ikke at tænde.

Kort-langt tryk virker også.

 

Har dog stadig problemer med respons på tryk, men vælger at oprette en ny tråd, for at få flere ind over. Da jeg har fundet problemet, som åbenbart ligger i fb´erne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok