Hop til indhold
  • 0

Hvem kan give det forkromede Dimmer-overblik?


Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

HejHvilken dimmer skal man anvende til dæmpning af lys i ihc-tavlen? Er det bedst at proppe de nye typer der selv detektere lyskildetypen (har både jernkerne og elektronisk trafo til 12V halogen, samt 230V halogen?Hvad er forskellen på en forkant- og bagkant lysdæmper?Er der nogen begrænsninger på de forskellige dimmer-typer mht betjeningsvirkemåde og mulig styring/programerbarhed?mvh Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg kan lige svare på lidt af det:350CR -> 350W Elektronisk transformer, eller ohmsk (alm. glødepærer)350LR -> 350W Jernkerne transformer, eller ohmsk (alm. glødepærer)300UNI/400UNI 300/400W Jernkerne-, elektronisk transformer, eller ohmsk.Men ALDRIG både jernkerne og elektronisk transformer på samme lysdæmper samtidig.Jeg bruger kun UNI efter de er kommet på markedet, men dog er jeg stoppet med at benytte LK's, fordi de udgår af produktion, en gang i mellem, og bliver ændret. Så nu bruger jeg nok der hedder Eltako, som også kan belastes med 500W i stedet for, de fylder det halve, og de er billigere :)Wireless dimmer er intelligente (de andre er ikke!), så dem er der en del der også er begyndt at bruge. Evt. bare i underlag eller kanal ved tavle.UNI-dimmerne fra LK har 2 niveauer som man kan tænde på, det har de andre ikke, heller ikke LK's CR og LR.Så hvad du skal vælge, kommer an på hvor mange watt, hvad du vil kunne, og hvor mange penge du vil ofre på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok