Hop til indhold
  • 0

Opbygning Af Program


Peter H. Hansen
 Share

Spørgsmål

Hej

hvordan skal jeg starte med at gribe det an:

Når der feks. kommer gæster, så vil jeg gerne ved et tryk på en afbryder(X), som kun er beregnet til det formål, slå afbryderne fra til lyset på feks. badeværelset, så lyset kun bliver styret af pir sensoren i badeværelset.

Efter gæstebesøget så trykkes der på afbryder(X) og afbryderne til lyset på badeværelset styres igen af både PIR og normal afbryder, som normalt.

 

:huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kunne feks løses vha en (omvendt/inverteret) betinget FB der sættes ind mellem de oprindelige tryk og FB'n. Betingelsen er så at Når X er aktiveret er det normale tryk disablet. - indtil næste gang X aktiveres.

Funktionen kan/bør måske udbygges med en status LED.

Det kan selvfølgelig også løses ved at skrive/programere en helt ny FB, men opgaven burde kunne løses ved at kombinere LK's almindelige "byggeklodser".

Go for it. Giver det knas så skriv igen. Den bedste måde at lære det på er ved at gøre det selv og få aha oplevelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Gæster.visNu må jeg desværre gi op og råbe om hjælp.

Jeg har sat en afbryder ind under INSTALLATION-Gæster-toilet till at styre om der er gæster eller ej.

 

Som tidligere skrevet, så er mit ønske:

 

 

Når der feks. kommer gæster, så vil jeg gerne ved et tryk på en afbryder(X), som kun er beregnet til det formål, slå afbryderne fra til lyset på feks. lille badeværelse, så lyset kun bliver styret af pir sensoren i lille badeværelset.

Efter gæstebesøget, Gæster er gået hjem, så trykkes der på afbryder(X) og afbryderne til lyset på lille badeværelse styres igen af både PIR og normal afbryder, som normalt.

 

:huh:

 

 

Er her endnu en venlig sjæl som vil gi lidt hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok