Hop til indhold
  • 0

Har Brug For Hjælp Til Projekt


Tommy Sørensen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg er ved at indkøbe mig en Synology server som jeg skal have stående til backup, musik, film osv. Dertil vil jeg opgradere huset til at blive lidt smartere. Jeg har lige nu planer om at købe en stor router eller en switch så alle mine devices kan komme på LAN. Jeg har via en ven nu hørt at IHC er rigtig godt til mit formål. Jeg er ikke 100% inde i det tekniske omkring IHC, men det drejer sig vel konkret om at føre cat7 kabler fra mine devices ned til central boksen, og forbinde alt der?

 

Jeg har ikke planer om at ændre alt min belysning til at køre over IHC. Lige nu er jeg f.eks. mere tændt på Philips Hue løsningen som fungerer trådløst i selve pæren.

 

Jeg har herunder en hurtig skitse over hvordan jeg har tænkt det skal snakke sammen.

 

Mit spørgsmål går nu på, jeg har en Viasat parabol modtager med 2 hoveder. Signalet fra modtageren vil jeg gerne sende hen til soveværelset fra stuen så jeg kan se det samme på begge TV. Vil det fungerer at sætte parabolen ned i central boksen og så sende parabol signalet videre i cat7 kablet til TVet? Jeg tænker at man kunne lave en AV kanal eller ligende som kunne indkodes på TVet som kunne vises på begge TV?

 

Tegningen er pt. ikke som en IHC løsning men det er også kun overvejelse at jeg skal købe med IHC.

znsww2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg nørder selv en del med synology NAS, og de apps der hører til. Jeg vil gerne råde og hjælpe dig lidt på vej med indkøb, valg og tilvalg der hører til.

 

Jeg bruger ikke selv IHC link til at linke det sammen hjemme, men har via arbejde lavet nogle installationer med det. Men jeg syntes personligt at det er en dyr løsning ;-)

 

 

Du kan PM mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Jeg er ved at indkøbe mig en Synology server som jeg skal have stående til backup, musik, film osv. Dertil vil jeg opgradere huset til at blive lidt smartere. Jeg har lige nu planer om at købe en stor router eller en switch så alle mine devices kan komme på LAN. Jeg har via en ven nu hørt at IHC er rigtig godt til mit formål. Jeg er ikke 100% inde i det tekniske omkring IHC, men det drejer sig vel konkret om at føre cat7 kabler fra mine devices ned til central boksen, og forbinde alt der?

 

Jeg har ikke planer om at ændre alt min belysning til at køre over IHC. Lige nu er jeg f.eks. mere tændt på Philips Hue løsningen som fungerer trådløst i selve pæren.

 

Jeg har herunder en hurtig skitse over hvordan jeg har tænkt det skal snakke sammen.

 

Mit spørgsmål går nu på, jeg har en Viasat parabol modtager med 2 hoveder. Signalet fra modtageren vil jeg gerne sende hen til soveværelset fra stuen så jeg kan se det samme på begge TV. Vil det fungerer at sætte parabolen ned i central boksen og så sende parabol signalet videre i cat7 kablet til TVet? Jeg tænker at man kunne lave en AV kanal eller ligende som kunne indkodes på TVet som kunne vises på begge TV?

 

Tegningen er pt. ikke som en IHC løsning men det er også kun overvejelse at jeg skal købe med IHC.

znsww2.jpg

IHC er to ting: IHC Control og IHC Net, og de to ting har intet tilfælles, så du behøver ikke blande dit lys ind i løsningen. Du kan "nøjes" med IHC Net. Der er bare det lille problem, at du ikke kan føre parabolsignalet over IHC Net. Du kan derimod godt bruge deres AV modulator til at føre UHF signalet fra din SAT modtager, men det er kun i stereo, og den er forholdsvis dyr.

Du kunne overveje en TV server løsning istedet for din NAS, hvor du har SAT tuner(e) i TV Serveren, og små PCer ved dine TV. Jeg har det selv, men det er med Canal Digital, hvor det fungerer fint. Jeg mener dog at have læst at der kan være problemer med at dekode Viasats HD kanaler i sådan en løsning. Min konfiguration er beskrevet her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456TID=98365&PID=998456#998456

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som player ved tv/skærm kan man jo benytte sådan en her:

http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/product&filter_name=Android&product_id=751#.UTjjDmt5mSM

Eller en Rpi.

De er også begge kraftige nok til at kunne afvikle hjemmekontrol applikationer i stil med homeseer og lign. så man kan lave interface til f.eks. Z-wave og lign.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som player ved tv/skærm kan man jo benytte sådan en her: http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/product&filter_name=Android&product_id=751#.UTjjDmt5mSM Eller en Rpi. De er også begge kraftige nok til at kunne afvikle hjemmekontrol applikationer i stil med homeseer og lign. så man kan lave interface til f.eks. Z-wave og lign.

Dem bliver man aldrig rigtig glad for.For langsom i menuer, og for meget hakken i afspilling. Man skal som minimum op på en Atom, og allerhelst en Core i3. Rpi. er absolut spændende, men jeg tror WAF vil resultere i en bundkarakter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil helst ikke ud i at jeg skal sætte en masse "mini pc'er" op rundt i huset kun fordi min parabol skal sende signalet 2 steder hen. Jeg kan godt høre at jeg skal ud i noget simpelt IHC eller blot kører det hele over et almindeligt netværk hvor min Synology styrer det meste

Så kunne du overveje at sætte et duo eller quad LNB hoved på din parabol. Få en ekstra reciever (med kort). Trække et ekstra kabel ned fra din parabol til at føde reciever nr. 2. Så kunne du købe nogen HDMI til RJ45 konvertere, som disse: http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-over-cat5/hdmi-over-cat5.asp eller du kunne overveje trådløs HDMI som dette: http://www.av-cables.dk/traadloes-hdmi/. Hvis din reciever har en UHF udgang, kan du bare nøjes med at sende det via IHC Net's antennemodul, men kvaliteten bliver ikke så god som HDMI. Placerer du din(e) recievere i et teknikskab får du også behov for noget ala dette: http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/ir-extender/ir-extender.asp?gclid=CO-I7svn-bUCFcrHtAodn3cAzg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil helst ikke ud i at jeg skal sætte en masse "mini pc'er" op rundt i huset kun fordi min parabol skal sende signalet 2 steder hen. Jeg kan godt høre at jeg skal ud i noget simpelt IHC eller blot kører det hele over et almindeligt netværk hvor min Synology styrer det meste

 

Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge en løsning med almindeligt netværk ...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lige et par hurtige input til dine tanker. :-)

 

Hvis du skal have et multi protokol system til Home Automation, hedder det nok Homeseer. Men det er nørd only. Man skal synes det er sjovt ellers er det for tungt at have med at gøre. Homeseer har et plugin til Hue.

 

Jeg er ret glad for Intel NUC DCCP847DYE. Jeg har en som Homeseer maskine og en i stuen med XBMC.

 

Mvh
Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok