Hop til indhold
  • 0

indikering af tændt lys


Laffer
 Share

Spørgsmål

Har brug for hjælp til tilretning af funktion 1.4.01.a. Lys styret af PIR med mulighed for ur, skumringsfunktion og konstantlysHar brugt denne funktion til sensor. Pir sencor tænder 2 forskellige kilder uden for.Disse 2 kilder, kan jeg så tænde på 2 tryk, ved bryggers dør og lige ledes 2 tryk ved hovedindgang. Jeg kunne så godt tænke mig at den nederste diode lyser, hvis bare en af de 2 lyskilder er konstant ON, men oplever, hvis jeg så tænder den anden lyskilde, at on dioden så slukker igen. Ved ikke om det er meningen, eller jeg har lavet noget forkert. Hvis det nu er meningen, kan nogle hekse lidt i koden. PFTLaffer

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er en blok der hedder "4.02 OR" den kan du hive dine "udgang for indikering af konstantlys" og på, og så fra udgangen på den funktionsblok over til din diode... Så burde den lyse lige meget hvilken af dem der er sat på konstant.Var det det du mente? :)Ellers vil jeg da gerne se din programmering ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, den er da derhen af. Men den får jeg kun dioden til at lyse mens jeg holder trykket inde og så slukker den igen. Aktivere den fra trykket hvor jeg tænder lyset.Hvis den holdte den på ON indtil jeg trykkede igen for at slukket lyset ville det virke ser det ud til.//Laffer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Altså, du har nogle udgange på dine eksisterende funktionsblokke, der er en af dem der indikerer at lyset er sat på konstant.Der kommer signal ud på den så længe lyset er på konstant, og hvis du sætter det ind på OR-blokken, så viser den det også rigtig.Hvis du ikke kan få den til det, så send din projekt fil herind, så skal jeg se hvad der er galt med den.Men send den sådan som den ser ud når du prøver, altså der hvor du siger at den kun lyser så længe man holder trykket inde ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok