Hop til indhold
  • 0

Ir Modtager Og Logitech Harmony One Universal Fjernbetjening


Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg skal til at indkøbe en IHC IR modtager.

Jeg har en Logitech Harmony One universal fjernbetjening.

 

Jeg er lidt i tvivl om det er smartest at købe den almindelige IR modtager eller B&O versionen, for lettest muligt at få den til at spille sammen med min universal fjernbetjening.

 

Jeg vil gerne slippe for at købe den originale IHC fjernbetjening, eller en B&O fjernbetjening, dermed har jeg ingen fjernbetjening som min universal fjernbetjening kan lære fra.

 

Jeg ved godt emnet har været oppe og vende nogle gange før, men det er snart nogle meget gamle tråde, og de fleste af dem synes jeg ikke rigtig der er nogle gode konklusioner på.

 

På forhånd tak for input

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Så har jeg modtaget mit "Netduino plus 2" board, har fået hooket den op med en basal IR photodiode.

 

Jeg har valgt Sony 12 bit protokollen, da den er utrolig simpel at dekode.

 

Jeg har tilføjet en gammel Sony forstærker til min Logitech universal remote, som netop bruger denne Sony 12 bit protokol.

 

Det er lykkedes mig at dekode disse beskeder fra Logitech remoten, og jeg kan både detektere korte og lange tastetryk, jeg kan få forskellige LEDs forbundet til forskellige porte på boardet til at lyse præcis lige så længe som jeg holder knappen nede på remoten.

 

Jeg har endvidere fået en basal webserver op at køre på Netduino boardet.

 

Det jeg så nu mangler er at få den til at snakke sammen med IHC systemet.

Oprindeligt var min tanke at den skulle benytte webservicen fra controlleren, på samme måde som Mikkel Skovgaard og Kristian Poulsen benytter, men der skal vist laves en del kode om for at få det til at køre i .NET micro frameworket på boardet, og jeg er absolut helt nybegynder indenfor webservices.

 

Derfor overvejede jeg om mit Netduino plus 2 board kunne snakke direkte sammen med IHC controlleren via databussen som et originalt LK input og output modul gør.

Derfor googlede jeg lidt rundt for at finde ud af hvilken protokol IHC benytter sig af mellem controlleren og input og output moduler, og jeg fandt nedenstående:

http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_Home_Control

 

Dette minder super meget om den Sony 12 bit protocol jeg allerede kan dekode fra min IR modtager.

 

Overser jeg noget her, eller vil det ikke være klart det nemmeste at lade mit Netduino board kommunikere direkte sammen med controlleren via dette simple interface, frem for at bruge en webservice hvor jeg skal rode med IP adresser, brugernavne, passwords og en masse andet tingel tangel?

 

Inputs modtages meget gerne :o)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Der har været en lang tråd inde på recordere.dk angående LK 350, Den opskrift har før virket hos mig med den gamle Logitech Software, men jeg har heller ikke kunnet få den til at virke med min nye Harmony Toush/Ultimate med den nye software fra Logitech

 

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80832&KW=touch&PN=4&title=logitec-harmony-lk-350-uniir 350

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok