Hop til indhold
  • 0

Relæ


Martin1354922221
 Share

Spørgsmål

Findes der en "relæ" FB ? Jeg har prøvet den der hedder 4.10 men den har ikk rigtig en funktion som et relæ. Jeg vil gerne have at signal på 1 får "relæ" til at stå til den ene side og signal på 2 får "relæ" til at skifte. Findes der en sådan blok ? - Ja det er over i detaljer, men alligevel en funktion som nok er brugbar.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hehe, tak for komplimentet Thomas :)Så vidt jeg har forstået så er det som jeg har lavet nu ;) [file name=1indgang_2udgange.zip size=2142]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1indgang_2udgange.zip[/file]Faktisk har jeg lavet 2 små funktionsblokke, som faktisk kan det til sammen, og de ligger under download, men nu er den da lavet i én :)

1indgang_2udgange.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er det ikke for at være vanskelig, men er det muligt at lave så indgang kipper relæ. Så man har en "indgang" der får relæ til at skifte, og så en indgang + 2 udgange. Ligesom et relæ ? Men uden at den "falder tilbage" Jeg har 2 kontakter med lysdioder, som kører på samme blink funktion og jeg vil gerne have, at det kun er den kontakt man har trykket på som blinker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jakob Bruun skrev:

Hehe, tak for komplimentet Thomas :)Så vidt jeg har forstået så er det som jeg har lavet nu ;) [file name=1indgang_2udgange.zip size=2142]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1indgang_2udgange.zip[/file]Faktisk har jeg lavet 2 små funktionsblokke, som faktisk kan det til sammen, og de ligger under download, men nu er den da lavet i én :)
nu er det bevist igen.sjovt visual ikke vil hjemme ved mig mere, vista SP1 gav heller ikke pote, så jeg kan kun lave programmer på jobbet.skal måske prøve at rense ud i registrerings databasen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan desværre ikke bruge den 1 indgang 2 udgange :( Jeg har blinkende signal, som jeg enten skal have til den ene lampe eller den anden. Thomas - Det kan godt være, at det hjælper lige at fjere alt LK fra reg. database. Jeg har haft flere programmer hvor det pludselig var nødvendigt. Og jeg er bange for det ikke bliver bedre (måske endda værre) når SP2 kommer :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er tætter på ;) Det skulle gerne virke ligesom et relæ. Med 1 indgang, 2 udgange og så en indgang som får den til at kippe. - ved ikke om jeg forklarer det rigtigt. Men forstil dig der kommer et signal som "blinker", det skal så enten til den ene lampe eller den anden - afhængigt af hvilket tryk der blev aktiveret.Tusind tak for tålmodighed ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

h2o skrev:

Det er tætter på ;) Det skulle gerne virke ligesom et relæ. Med 1 indgang, 2 udgange og så en indgang som får den til at kippe. - ved ikke om jeg forklarer det rigtigt. Men forstil dig der kommer et signal som "blinker", det skal så enten til den ene lampe eller den anden - afhængigt af hvilket tryk der blev aktiveret.Tusind tak for tålmodighed ;)
Jeg kan ikke få det til at hænge sammen.. Du siger 1 indgang, men 2 tryk??Hvis du nu glemmer alt om at forklare det som et relæ, og så siger:Når der kommer (en puls eller et konstant signal?) ind på indgangen, hvad skal der så ske på udgang 1? og hvad skal der ske på udgang 2?Lige nu er det sådan at hvis der kommer en puls ind på indgangen, kip'er den udgang 1 og 2, men de kører modsat, så når den ene er on, er den anden off...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ja ved godt det er lidt svært at forklare. Men jeg har signal som kommer fra "trappetimer" og blinker. Jeg ville så gerne have at det signal kun går til den kontakt som er trykket på sidst, så derfor sammenlignede jeg det lidt med relæ - sorry..Prøvede lige at tilføje blokdiagram, håber det er nemmere at se hvad jeg mener så.

post-967-13549256629508_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er da ked af ingen forstår min beskrivelse ;) men nu lavede jeg det så med standard FB'e - godt nok skal der rimelig mange til for at lave en simpel funktion - men det virker ;) Prøv engang. Lysdiode blinker i den kontakt, som har tændt lyset.. :)) [file name=test.vis size=57556]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/test.vis[/file]

test.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ahh nu har jeg forstået det :)Jeg har lige lavet en enkelt FB der kan gøre det...Kan godt li' at du skriver "Standard FB" når du også bruger FB'er fra IHC-User.dk :D [file name=blink_med_diode_ved_aktiveret_tryk.zip size=7469]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/blink_med_diode_ved_aktiveret_tryk.zip[/file]

blink_med_diode_ved_aktiveret_tryk.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok