Hop til indhold
  • 0

Kombinerede Eller Separate Statustryk?


Søren Nielsen1354922315
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg er ved at planlægge min IHC installation, herunder placering at tryk. Der kommer både til at være alarm og styring af varme - og spørgsmålet er nu, om det kan passe jeg skal have separate statustryk til både alarm og varme? Synes det bliver lidt voldsomt, at jeg i f.eks. soveværelse skal have 3 stk. 6 slutte (alarm, varme, lys) lige ved siden af hinanden...

 

Huset er i 3 plan, ca. 300 m2. Havde tænkt mig at placere statustryk således:

Alarm: køkken (har læst det vil være fint at kunne frakoble i f.eks. 15 min. ved røg fra ovnen), soveværelse 1. sal

Varme: soveværelse 1. sal, entre

Kælder er jeg ikke renoveret endnu, så der har jeg ikke overvejet evt. placering endnu.

 

Hvad er jeres erfaringer/anbefalinger med placering, antal og evt. kombination at statustryk for alarm og varme?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du bestemmer selv hvilke og hvor du vil placere status trykkene. Personligt har jeg lavet et røg alarm afstillings tryk i køkkenet på samme 4 sl modul som jeg bruger til lys og 230V køkken bords stik.

Afstillings trykket bruges samtidig til at slår røg melderen i køkkenet fra i 30 min. for hvergang trykket holdes ind i mere end 2 sek.

 

Derudover er min sluk alt funktion programeret til også at aktiver varme sænkning, slå alarmen til efter 1 min. etc.

 

Til varme styring og alarm har jeg den gamle 4 sl udgave siddende i mit bryggers. Det er det eneste sted hvor jeg har alle funktionerne samlet.

 

Min anbefaling vil være at lave de tryk du har brug for i det daglige, og placer dem der hvor du har brug for dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vil det sige, at jeg med et 6 slutte med 3 dioder kan kombinere flg. funktioner:

række 1: beboet (lyser hvis varmestyring er sat til beboet)

række 2: ubeboet (lyser hvis varmestyring er sat til ubeboet)

række 3: skalsikring (lyser hvis skalsikring er aktiv)

 

tryk på række 1 aktiverer status og ophæver række 2 og omvendt.

tryk på række 3 aktiverer eller deaktiverer skalsikring

 

Korrekt at det kan laves sådan?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vil det sige, at jeg med et 6 slutte med 3 dioder kan kombinere flg. funktioner:

række 1: beboet (lyser hvis varmestyring er sat til beboet)

række 2: ubeboet (lyser hvis varmestyring er sat til ubeboet)

række 3: skalsikring (lyser hvis skalsikring er aktiv)

 

tryk på række 1 aktiverer status og ophæver række 2 og omvendt.

tryk på række 3 aktiverer eller deaktiverer skalsikring

 

Korrekt at det kan laves sådan?

Det burde der ikke være noget problem i. Det er nogenlunde sådan mine status tryk virker, selvom der er en anden model.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok