Hop til indhold
  • 0

2 tryk efter sluk alt, normalt ? ? ?


Dennis Cato-Hansen
 Share

Spørgsmål

Hej fellow IHC'ereKan det passe at jeg efter at have brugt ressourcen sluk-alt i et rum, så skal trykke 2 gange på en tænd-funktion for at en lampe reagerer.Det er galt i alle mine rum, og jeg forstår bare ikke at det skulle være standarden!Jeg har ikke været inde og pille og forsøgt at ændre noget i nogle funktionsblokke, der skulle kunne have fremprovokeret denne sære tendens!Nogen bud???

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej fellow IHC'ereKan det passe at jeg efter at have brugt ressourcen sluk-alt i et rum' date=' så skal trykke 2 gange på en tænd-funktion for at en lampe reagerer.Det er galt i alle mine rum, og jeg forstår bare ikke at det skulle være standarden!Jeg har ikke været inde og pille og forsøgt at ændre noget i nogle funktionsblokke, der skulle kunne have fremprovokeret denne sære tendens!Nogen bud???[/quote']Det er helt sikkert programmeret forkert. Jeg vil gætte på, at der er lavet en sluk alt fb., hvor scenariet er "trukket" over på udgangene i hvert rum der slukkes. Man skal i stedet "trække" en puls fra sluk alt fb., op på sluk indgangene i de fb. der styrer lyset. Dvs. at denne sluk alt funktion, udelukkende programmeres i højre skærmhalvdel i visual (bortset fra trykket som aktiverer sluk alt funktionen)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den fejl er i hvert fald ofte set. :) Fejlen opstår, fordi at den fb. man har til lyset, stadig "tror" at lyset er tændt, når man laver sluk alt på den måde. Derfor slukker man udgangen til lyset første gang man vil tænde igen, selvom lyset er slukket i forvejen. Det undgår man ved at trække den sluk alt puls, op på sluk indgangen, så der er styr på status af lyset. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu prøvet, men trykkene til sluk alt fungerer ikke mere... de slukker ikke for noget overhovedet nu!Så nu her jeg uploadet begge mine projektfiler...Version 1 er der hvor jeg skal trykke 2 gange for at tænde mine lamper igen.Version 2 er som jeg troede jeg fik det forklaret, men hvor det ikke lykkedes mig at ændre det til det bedre alligevel!

IHCprojektVersion1.vis

IHCprojektVersion2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er den puls du sender fra din sluk alt fb., over på nederste diode i trykket i bryggers, som driller dig. Hvis du sletter den datalinje, virker sluk alt i hvert fald. Hvordan er det meningen at dioden/dioderne skal fungere? Kan se at der er en ur fb., som styrer alle 3 dioder nu??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er den puls du sender fra din sluk alt fb.' date=' over på nederste diode i trykket i bryggers, som driller dig. Hvis du sletter den datalinje, virker sluk alt i hvert fald. Hvordan er det meningen at dioden/dioderne skal fungere? Kan se at der er en ur fb., som styrer alle 3 dioder nu??[/quote']Sådan, meget bedre... jeg tror at jeg engang mente at "puls" kunne bruges til at få en lysdiode til at blinke, og så glemte jeg at fjerne den igen da den ikke gjorde!Og med hensyn til uret, så er det en midlertidig løsning indtil jeg får tilsluttet den lux-måler der er monteret på nordsiden af huset!indtil da er der lys i dioderne i trykkene mellem 17.00 og 08.00.Mange tak for hjælpen, jeg vender helt sikkert tilbage næste gang der kommer en bøvs i programmeringen ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok