Hop til indhold
  • 0

Uni 250 dæmper i lampeudtag


Rune Aggebo-Jørgensen
 Share

Spørgsmål

Kære IHC nørder. Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg har udskiftet et alm. fortrådet lampeudtag (tilsluttet et alm. 230V IHC output) i loftet med en ny 250 uni dæmper. Jeg kan dog ikke få "linket" den. Der kommer ikke lys i dioden selvom der sidder tilsluttet 5 stk. halogen lamper på dæmperen. Jeg er ikke sikker på at jeg har tilsluttet den korrekt. Derfor håber jeg på at I kan "bekræfte" at jeg har gjort det korrekt. I det originale udtag var tilsluttet en ledning til jord (grøngul), nul (blå) samt en leder (grå).På dæmperens bagside er der 4 tilslutninger: jord, nul, L samt en med symbolet for lysdæmper. Jeg har tilsluttet de tre ledninger til hhv. jord, nul samt symbolet for lysdæmper.På dæmperens forside er der 3 tilslutninger: jord, nul samt symbolet for lysdæmper. Jeg tilslutter her de 5 parallelforbundne lamper til nul (blå) samt symbolet for lysdæmper. Det resulterer i at der nu stadig er lys i lamperne når jeg tænder på kontakten.Har jeg gjort det rigtigt. Er det korrekt at der ikke skal være tilsluttet noget på L på dæmperens bagside? så vidt jeg forstår er dette bare et ekstra passivt udtag.På forhånd 1000 tak for hjælp.Mvh Ruag

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu går jeg ud fra det er en Wireles 250W dimmer og ikke en uni dimmer (de er til tavlemontage). Og det er lige omvendt. Skueterminaler markeret med bølge symbolet er udgange og dem er der en ekstra af på bagsiden. Du skal tilslutte den grå leder til L på dimmerens bagside. Det er selve forsyningen til dimmeren og den bør være konstant og altså ikke styret via tændledningen fra den gamle afbryder. Af med afbryderen og kortslut/saml ledningerne med en krone muffe.Skift trykket til et wireless batteritryk og link de 2 enheder sammen efter vejledningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok