Hop til indhold
  • 0

Visual 1


Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Men går man så bare ind og opretter en indgang og en udgang mere, hvis man eksempelvis mangler i 9.06? Og gør jeg så det forstår jeg ikke hvordan den ved de 2 hører sammen? Dette har jeg prøvet ved at gå i program visning og derefter højreklikke ovre i venstre side, og derefter vælge ind eller udgang alt udfra hvilken del jeg stod i.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En FB har et vist antal logiske ind og udgange som programeres ind i den alt efter behov fra start. Man kan derfor ikke umiddelbart bare tilføje flere. Men man kan selvfølgelig godt tiknytte flere fysiske tryk til samme indgang, og flere lampesteder til samme udgang. En udgang fra en FB kan også forbindes til en indgang på en anden FB. Meget anvendelig ved f.eks. sSluk alt.Hvis man har f.eks en meget stor stue eller køkken alrum med mange lampeudtag og der ikke som standard funktionsmæssigt er nok udgange i FB'n er den nemmeste løsning normalt bare at dublere og tilføje endnu en FB af samme type. Eller en alm simpel FB der lige netop passer til den ønskede funktion.Det kunne f.eks. Være man ikke ville have alle stikkontakter med på samme sluk alt, men stadig ville kunne slukke nogle af dem via et tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er lige det jeg tænker, fordi vores nye stue er på 50m2 og der vil være forskellige hyggehjørner osv. og dermed forskellige behov for styring af stikkontakter. Køkkenalrum har jeg så allerede nu problemer med at få styret alle kontakter. Jeg ved ikke om det skyldes at kravet om antal af kontakter er steget, og jeg kører med visual1 ikke fungere sammen, eller FB ikke er udviklet til dette krav generelt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tja en ting er man måske ikke har logiske udgange nok i FB til hver enkelt stikkontakt man vil styre. En helt anden er om man også har tryk nok til det, hvis de skal styres enkeltvis. Og kan man lave et system som fruen og børnene også kan finde ud af ?Nå men standard stuen har f.eks. 2 loftudtag (som kan være med dimmer), styrede stikkontakter og herudover 2 ekstra tændinger som kan benyttes valgfrit (spots, stikkontakter, ??) Det plejer at være nok i "standard huse".Jeg har også indelt mit 35 m2 køkkenalrum i 2, rent FB mæssigt, så den ene standard FB tager sig af "køkkenet" og den anden "alrummet" for ellers havde jeg heller ikke nok udgange.Ligeledes i stuen. En der tager den nordlige del og en til den sydlige.En sidste mulighed er man kan kode FB´n om så antallet af ud/indgange passer til behovet..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja nu fylder tryk jo heller ikke noget i dybden, så hvis bare man har ledere nok frem kan man jo nemt skift et gammelt 2 eller 4 tast til et 6 tast.Alternativt benytte et wireless.Omkodning/programering af FB er nok ikke lige det første man bør kaste sig over, men det er jo ikke sværer end man kan lære det. Der er desværre ikke meget hjælp at hente på dette område, men der dog lidt eksempler i seneste ver. 2 controller manual. Den er et must read. Også selv om man kun har en ver. 1 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok