Hop til indhold

IHC Temperatur sensorer


Soylant
 Share

Recommended Posts

Hej AlleJeg er ved at skifte alt mit danfoss gulvvarme ud til ihc, temperatur sensorene skal sidde i hver rum over afbryder kontakterne til lyset, herefter er der boret fra karmen ind i muren så kablet kører i karmen, jeg ved godt man ikke må kører svagstrøm med stærkstrøm, men er der ikke noget alternativ til Link10 kablet ?? det er jo kun 3 af lederne jeg skal bruger og de skal kun løbe sammen med stærkstrømmen de 1,5 meter der er rundt karmen og jeg syntes Link10 kablet er lidt dyrt, Jeg har en rulle Cat 6 patchkabel, må jeg bruge det ??

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht nærføring er det tilladt over korte strækninger at følge og krydse 230v, så det bliver nemt et fortolkningsspørgsmål. Men generelt nej, brug IHC Link kabel hvis du vil være på den helt sikre side rent SB/ lovmæssigt. Der er også noget med forsikring (som i foran ikke som Tryg og Alka) ifht kabel tykkelse/mm2 når du bruger ethernet kabel.Men det vil selvfølgelig virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Draka producerer et signalkabel, som ligesom LINK-10 kablet er godkendt til nærføringen, og har den rigtige dimension på kobberet (0,6 mm).Se her: LinkDraka forhandles kun af Lemvigh-Müller i DK, som ikke handler med private, så enten skal du være heldig at finde på en webbutik, eller købe det gennem en elinstallatør.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok