Hop til indhold
  • 0

Indikering af hjemmesimulering


oskar
 Share

Spørgsmål

Jeg har lavet en hjemmesimulering der styres fra et wireless batteritryk ved min hoveddør. Problemet er bare det er svært at se om det er slået til eller fra.Kan det lade sig gøre på en eller anden måde at bruge et tryk med dioder til at indikerer status på hjemmesimuleringen når dette ikke kan forbindes med kabel til controlleren ?

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvordan vil du lave dette?

 

Døjer nemlig med samme udfordring.

Indsæt f.eks. en diode i dit visual program i venstre skærmhalvdel under passende lokation. Den forbinder du så med den udgang som hedder noget i stil med "indikering af hjemmesimulering aktiv" i din hjemmesimulerings fb.. Du behøver ikke at konfigurere den diode for at den kan ses i IHCRemote.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har fået det til at virke nu. Havde ikke lavet det som en brugerdefineret udgang og kaldt den diode.

Vælger jeg bare en diode så kommer den ikke frem.

Har nu også lavet en bruger defineret indgang til at tænde og slukke hjemmesimuleringen.

Bruger forresten ikke hjemmesimulering som du viser men en herinde fra. Den er lidt anderledes.

Der er blandt andet under indgang et "flag" der hvis den forbindes til noget viser om den pågældende lampe er tændt. Og da jeg gerne vil have den til at vise om lyset er tændt troede jeg at jeg kunne lave en bruger defineret udgang mere og koble dem sammen, men da "flaget" er under indgang så virker det ikke når jeg kobler til brugerdefineret udgang.

Har brug for at flaget er under udgang(tror jeg) for så sender den besked til den brugerdefineret udgang som så viser om lyset er tændt eller slukket.

Ved ikke om det er volapyk det jeg skriver men så spørg gerne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har dog stadigvæk brug for hjælp til.:

Indikation af om lyset er tændt - kan læse mig til at det burde kunne lade sig gøre ved hjælp af en flag løsning i programmet.

Jeg bruger ihc hjemmesimulering avanceret hentet her fra siden, der er der mulighed for at trække noget over på et flag i programmet. MEN flaget i programmet står under input og derfor kan jeg sgu ikke lige finde ud af hvordan, ville jo mene at flaget skulle være under udgang.

Men kan dette laves om, således der er et flag i programmet under udgang og hvordan gøres det således at programmet stadigvæk gør det det skal?

Har aldrig lavet FB om!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@ peter:

Du kan redigere FB'n.

Tilføje en ny udgang i venstre side.

Tilføje et program i højre side.

Træk Flaget over som handling ved ændring

Træk den nye udgang over i programmet og vælg status=følg flag.

Så har du en udgang du kan koble.

Ovenstående er taget ud fra hukommelsen så det kan være det hedder noget andet i virkligheden.

En mulighed er måske bare at flytte flaget fra input siden til output. Men ved ikke om det så stadig er muligt at koble på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har fået det til at virke nu. Havde ikke lavet det som en brugerdefineret udgang og kaldt den diode. Vælger jeg bare en diode så kommer den ikke frem. Har nu også lavet en bruger defineret indgang til at tænde og slukke hjemmesimuleringen. Bruger forresten ikke hjemmesimulering som du viser men en herinde fra. Den er lidt anderledes. Der er blandt andet under indgang et "flag" der hvis den forbindes til noget viser om den pågældende lampe er tændt. Og da jeg gerne vil have den til at vise om lyset er tændt troede jeg at jeg kunne lave en bruger defineret udgang mere og koble dem sammen, men da "flaget" er under indgang så virker det ikke når jeg kobler til brugerdefineret udgang. Har brug for at flaget er under udgang(tror jeg) for så sender den besked til den brugerdefineret udgang som så viser om lyset er tændt eller slukket. Ved ikke om det er volapyk det jeg skriver men så spørg gerne

Hmm.. Kan da godt se, at Diode ikke er understøttet i IHCRemote. LK har åbenbart ikke oprettet det produkt i programmet. Mente ellers at jeg havde dioder i mit program som blev vist i IHCRemote, men det er kun dioder i tryk som vises, kan jeg se. Hvis du har et tryk uden dioder hvor du til-/frakobler din hjemmesimulering, kan du i stedet oprette det tryk i visual som et med dioder, og så bruge den/de dioder til indikering i IHCRemote. Det vedhæftede billede var bare et eksempel, da jeg ikke vidste hvilken hjemmesimulering du bruger. Angående at du vil kunne se om lamperne er tændt/slukket, kan du vel bare bruge udgang for lys i den hjemmesimulerings fb. du bruger??

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok