Hop til indhold
  • 0

Kan tastetryk på Kombi 250 W UNI programmeres ?


Klaus M.
 Share

Spørgsmål

Jeg overvejer at skifte alt ud i mit hus fra 1988, derfor overvejer jeg at sætte en dæmper i til hvert lampested.http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1017044582http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1017046784Men kan trykkene programmeres til hvad man vil ? Eller er 2 eller flere bundet til dens egen dæmper ? Problemet er at jeg f.eks. har et lampested som ikke bruges, men derfor vil jeg da gerne bruge kontakterne til de andre mapsteder i rummet. Umiddelbart har jeg ikke plads til Lysdæmper Lampeudtag, og derfor vil det være bøvlet at skulle bore ud til dem i alle udtag.Jeg køber controller med viewer til systemetSide spørgsmål, hvad er forskellen på de 2 dæmpere der er linket til ? Som jeg ser specifikationerne, er de 100% ens, men der er 34kr til forskel ?

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Trykkene er ikke bundet til dimmeren. En kombi dimmer stiller 4 indgange, og en dæmpbar udgang til rådighed i systemet. Hvilke tryk der gør hvad, styres 100% af programmet i controlleren.Nu ved jeg ikke hvor du har set priserne, men hvide enheder er typisk lidt billigere end grå.... Det må have noget med størrelserne af produktionsserierne, for umiddelbart tror jeg ikke grå plastik er dyrere end hvid.....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

De runde loft lampeudtag med dimmer fylder ikke mere end de alm. runde loftlampeudtag.Men hvis dine lampesteder er lavet på vægen med de firkantede 1 moduls kan jeg godt se problemstillingen.Bemærk du behøver ikke en controller med kombidimmeren i første omgang. De kan bruges som standalone, hvor du programmere de enkelte tryk og funktioner på enheden.Mht pris check evt.http://www.billigihc.dk/da/152-ihc-wireless

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Trykkene er ikke bundet til dimmeren. En kombi dimmer stiller 4 indgange' date=' og en dæmpbar udgang til rådighed i systemet. Hvilke tryk der gør hvad, styres 100% af programmet i controlleren.Nu ved jeg ikke hvor du har set priserne, men hvide enheder er typisk lidt billigere end grå.... Det må have noget med størrelserne af produktionsserierne, for umiddelbart tror jeg ikke grå plastik er dyrere end hvid.....[/quote']Takker - det er lige det jeg søger. Så hvis jeg har et lampested der ikke skal bruges kan de 4 knapper stadig bruges til andet.
HejJeg kan godt forstå' date=' at du ønsker dæmper på alle tændinger.Sådan har jeg det også :) MEN - du skal lige være opmærksom på dæmperens minimum last, som typisk ikke kan opnås ved LED lyskilder...Dvs 1 lampe med 1 LED "pære" vil ikke virke.[/quote']Det er jeg godt klar over. Kommer aldrig ud for der kun skal 1 LED på, så så fald må jeg jo selv øge belasningen. Har problemet i min emhætte. Egentlig utroligt der endnu ikke er kommet noget der kan håndtere de LED. Jeg har dog ingen LED i huset ud over de 4 i emhætten.
De runde loft lampeudtag med dimmer fylder ikke mere end de alm. runde loftlampeudtag.Men hvis dine lampesteder er lavet på vægen med de firkantede 1 moduls kan jeg godt se problemstillingen.Bemærk du behøver ikke en controller med kombidimmeren i første omgang. De kan bruges som standalone' date=' hvor du programmere de enkelte tryk og funktioner på enheden.Mht pris check evt.http://www.billigihc.dk/da/152-ihc-wireless[/quote']Jeg har de firkantede 1 moduls i loftet som udtag, samt 1 modul kontakt samt 1½ modul stikkontakt næsten alle steder. Derfor det ikke bliver nemt at sætte de lampeudtag med dimmere op. Plus flere steder er der flere lampe steder på samme tænd ledning, og sådan vil jeg gerne fortsat have det skal være.Vedhæfter lige et billede af lampeudtag i mit loft..[img size=800x531]http://billedeupload.dk/images/hgwA2.jpg
Hvis du ikke skal bruge udtaget' date=' så skal du bruge et batteritryk istedet.Der skal være belastning på dimmeren for at den virker.[/quote']Den besked forstår jeg ikke lige. Hvorfor må der ikke sidde en dimmer til senere brug, og jeg så bare bruger kontaktsættet til noget andet i mellemtiden...... ?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej !Da lampeudtag med dimmer får deres nul gennem den tilsluttede belastning (der er ingen nul-klemme)' date=' vil de ikke virke hvis der ikke er tilsluttet noget til dem. Heller ikke knapperne på fronten.Mvh.Henrik[/quote']Nåh for faen, det virker da lidt spøjst.... men okay, der er måske typisk ikke nul tilstede der hvor kontakten sidder ?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det skyldes nok mere måden en dimmeren er opbygget på - regulatoren sidder i serie med belastningen' date=' derfor er der ingen nulklemme på selve kombi dimmeren[/quote'] Ja okay, giver jo mening. Jeg må hakke en lampe på, eller en anden form for lille blastning. Eller som beskrevet tidligere et patteritryk, så må jeg jo sætte dæmper i den dag der bliver brug for det.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok