Hop til indhold
  • 0

Garasje port styring


Geir
 Share

Spørgsmål

Hei er helt ny innen dette. prøver å få til en blokk som følger til garasjeport styring. om garasjeporten er åpen kl f eks kl 23 så skal det komme en puls som lukker porten. men er porten igjen så skal det ikke komme en puls. porten er sensor for lukket port.. er det noen som tar på seg å lage en slik blokk.. så kanskje jeg å lære litt.. :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

OK, tak for svar.Synes bare mange af de portstyringer jeg er stødt på, kun har én indgang for igansætning af porten. Når styringen får en puls på denne indgang, igangsætter den bevægelse i modsatte retning af, hvad den bevægede sig sidst. Og her er det så vigtig at man har registreret hvilken retning porten kørte sidst, for at have en idé om, om porten vil køre op eller ned. Og selv om man indretter funktionsblokken til styring af porten efter dette, ender det før eller siden ude af "sync". Har man endestops kontakter for både oppe og nede, er det selvfølgelig muligt at få funktionsblokken i ”sync” igen.Men skal jeg forstå det sådan, at slutte kontakten du går ind over altid vil sætte porten til at lukke, uanset hvilken retning den sidst kørte?Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har en Einhell der kun blev leveret med nogle ordentlige klodser af remotes.Da den ene remote gik i stykker satte jeg portstyring på vha. et omron relæ. Men problemet er, at den hos mig gør det samme: "åbn - stop - luk" for hvert tryk.Jeg har smidt et magnetkontaktsæt på, så jeg kan se hvornår den er åben./Chris

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Heisan.jeg tar ikke bort den orginale garasjeport styringen som var med garasjeåpneren. jeg tar bare å kobler meg inn på bryteren på veggen for å aktivisere den.. til meg er det om ingangen til porten blir "høy" så kjøre den porten motsatt vei av det den utførte sist. om logikk kortet i garasjeporten din er ødelagt så blir det jo et mye mere omfattende program med to rele for for opp- eller ned- kjøring og endestoppere opp og nede. osv osv.. det går det å om du.dette program er jo tenkt som en sikkerhet om porten er glemt oppe på kvelden så er det ingen som stjeler "shelbyn" i garasjen :whistle:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok