Hop til indhold

Back to basics...


R T
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,Jeg har set på mange af trådene på dette emne, men jeg ville rigtig gerne se, om det var muligt at starte lidt fra scratch...Jeg er ude efter nogle helt simple funktioner til ASP (ikke ASP.net, da jeg ingen erfaring har med det).Det ville være så fedt, hvis jeg på en alm. ASP-side kunne have en knap, der tændte/slukkede for et eller andet og en indikator, der kunne vise, at et eller andet var tændt/slukket.Med andre ord helt basic funktionalitet. Herefter kan jeg ved selv blot bygge videre på konceptet...:-) RT

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Det kunne jeg også være meget interesseret i.Et simpelt kodeeksempel der kan tænde/slukke bare en udgang ( hardcoded ) - det kunne være meget brugbart.Så er det jo nemt at udbygge sådan lidt efter lidt.....Om det så er asp, php eller .net - gør ikke det helt store - bare det er simpelt og forholdvis selvforklarende :o)/Mikael

Link til kommentar
Del på andre sites

Var det muligt at lave bare en php-side ( eller asp ) - hvor der blev tændt en udgang.Tænke kode-flow.Oprette connection til IHC via hardcodet ip, brugernavn og kode ( gøres vel via noget XML ? )Når der bliver lavet en connection - så sende xml-data til IHC med hardcodet ID på udgang - som skal tænde.Skal det så udbygges med indlæsning af VIS-fil, se aktuelle værider osv - kan det komme efterfølgende.Ved godt det er noget langhåret skidt ( ud fra de eksempler jeg har kunne finde ) - men det vil være helt kanont med et helt simpelt eksempel som os halv-nørder kunne lege med :o)/Mikael

Link til kommentar
Del på andre sites

MikkelS har fakstik lavet en lille test (web)side hvor man blot kan indtaste sine oplysninger, hvor efter den conecter til din controller og viser status.Men igen hvad er meningen og hvad skal det bruges til ? Som TMDK er inde på skal der jo en "server" til som håndtere og oversætter dine request. Enten via de rigtige ResourceID´seller vha noget der f.eks. er oprette i websceneviev. Prøv evt. at følge indlægene i nogle af de øvrige indlæg, da der er beskrevet en løsning vha CURL.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej RTJeg vil give dig ret i at det er ganske uoverskueligt at gennemløbe en tråd på 20 sider der har løbet over næsten 2 år, og at det kunne være rart med overskuelig beskrivelse af hvordan kommunikationen foregår.Jeg orker det bare ikke, og den tid jeg har til det, vil jeg hellere bruge på at udbygge og vedligeholde det API jeg har lavet til .Net.Se http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk/microsoft-net-api/sdk/side-15Jeg vil ikke anbefale dig at bruge tid på ASP 3. Det er en udfaset teknologi og med .Net API'et får du en langt mere objektorienteret tilgang til tingene.med venlig hilsen Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok